Sobota , 29. 03. 2025

Taťána

Windows 8 chrání indické ženy

27. 12. 2013

27. 12. 2013

Microsoft IT India vypustil aplikaci, která má za pomoci chytrých telefonů chránit ženy v Indii. Před čím? Například před znásilněním!

Impulzem byly k tomuto činu dle Raje Biyaniho, generálního ředitele indické pobočky MS, právě takové případy. Jeden obletěl svět 16. prosince, když zemřela dívka jménem Nirbhaya, kterou znásilnila skupina mužů v autobuse.

Aplikace byla vyvinuta během 6 měsíců zaměstnanci zapojenými do projektu Microsoft Garage. Guardian tak vyvíjí tito pracovníci ve svém volném čase.

Program má několik funkcí. Držitele telefonu lze v reálném čase sledovat za pomoci Microsoft Windows Azure cloud services a Bing Map APIs. Navíc lze telefon vypátrat, i když se rozbije. Majitelka si může dále rychle zavolat o pomoc stisknutím tlačítka SOS, které ji přepojí na bezpečnostní agenturu, policii či do nemocnice. Cíl volání si každý může nakonfigurovat dle svých potřeb – mohou to být i přátelé. Těm může telefon zaslat také SMS, email či zprávu na Facebook včetně podrobných detailů o poloze. Rychle lze také spustit nahrávání videa.

Zdroje: NDTV Gadgets, Guardian Portal

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Niceboy RAZE 2 twins se nebojí originality a inovativního přístupu. Navíc opět nabízí ochranu proti vodě IPx7. RAZE 2 twins tvoří dva menší reproduktory s možností pevného fyzického spojení a ještě překrytí ochrannou gumou, která dodá potřebný styl a základní odolnost při pádu. Každý nabízí výkon 12 W, propojeny jsou navzájem technologií True Wireless a k počítači či mobilu se připojí prostřednictvím Bluetooth 4.2.
Nabídka Umaxu v posledních týdnech zažívala změny – a sice ve složení procesorů, kdy mělo býti více modelů s „Gemini Lake“, ale nestane se tak v brzké době. Intel nestíhá, takže pokud jste čekali na novou generaci úsporných mobilních procesorů, jiná možnost než 14Wg Plus nezůstává. Což nevadí, on se totiž notebook povedl, opět je o něco lepší.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek