3D tisk se hojně využívá v reklamním a kreativním průmyslu. Ve spojení se 3D skenováním umožňuje filmařům vytvořit levné a přitom věrné kopie originálních předmětů. 3D tisk však není jen o jednom způsobu výroby a každá technologie 3D tisku je vhodná na něco jiného.
Jakou metodu 3D tisku zvolit?
Pokud vyžadujete barevný 3D tisk, musí u každé technologie očekávat nějaké limity. Nejpopulárnější technologie FDM tiskne barevně jen po vrstvách a nemůžete si namíchat barvy dle vašeho přání, ale podle dostupných materiálů. Výsledkem i tak nejsou plně funkční díly, spíše pohledové prototypy. Záleží tedy, jakou odolnost vyžadujete od vytištěného předmětu.
Technologie Colorjet printing tiskne líbivé barevné předměty z práškového kompozitu, které jsou však velmi křehké. 3D tisk pomocí Polyjetu vytváří hezké plnobarevné díly s hladkým povrchem a vysokou mírou detailu. Nesnesou však mechanickou zátěž, degradují při vyšších teplotách a jejich výroba je nákladná.
Firma HP přichází s novou řadou 3D tiskáren HP MULTI JET FUSION, jejichž plnobarevné výtisky snesou mechanickou i chemickou zátěž a budete je moct využít i do náročných podmínek natáčení v jakémkoliv prostředí.
Reklama na pivo eXcellent: V hlavní roly 3D tisk
Pro natáčení nové reklamy na pivo eXcellent však stačila technologie FDM, kdy filmaři požadovali dostupnou technologii, která umožní i časosběrné natáčení tisku předmětu – v tomto případě pivní láhve. Připravili jsme pro 3D tisk modely pivních lahví a vytiskli je na 3D tiskárně Zortrax M200 z průhledného plastového materiálu, který do maximální možné míry imitoval pivní sklo.
Jak již bylo uvedeno výše, 3D tiskárna také účinkovala v samotné reklamě, kdy se na kameru natáčel kompletní tisk jednoho modelu lahve. Výsledkem byla reklama, která zaujala svým provedením.
Pokud i vy plánujete reklamu, obraťte se na profesionály z 3Dees a oni už Vám poradí, jak na reklamě ušetřit pomocí 3D tisku, doporučí správnou metodu i vám pomůžou s realizací.