Čtvrtek , 21. 11. 2024

Albert

Cenu baterií zvyšuje letecká přeprava, náklady rostou až o pětinu

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Náklady na leteckou dopravu zvyšují cenu baterií do elektrických přístrojů o 18,5 %. Vyplývá to z obchodních statistik tuzemského internetového obchodu BatteryShop.cz. Baterie totiž spadají do kategorie nebezpečného zboží, a proto podléhají přísným pravidlům letecké přepravy. Každá baterie musí být zabalena zvlášť, a to pouze v certifikovaných obalech, které zabraňují případnému poškození.

<--break->

Mezinárodní organizace pro civilní letectví International Air Transport Association (IATA), která určuje podmínky pro přepravu zboží, zařadila baterie mezi nebezpečné produkty. Jako jedno z hlavních rizik spojených s přepravou bateriových zařízení je podle IATA elektrický zkrat, který nastane při kontaktu zařízení s jinými bateriemi, případně kovovými předměty. Proto musí být baterie při letecké přepravě odděleny a zabaleny v pevném obalu. Tyto podmínky výrazně zvyšují cenu baterií, a v důsledku toho i výslednou cenu elektroniky.

 

„Náklady na leteckou dopravu tvoří 18,5 % z ceny baterie. A to u všech typů baterií. Přestože je možné při správném balení přepravovat baterie jako běžné cargo balíky, vysoká hmotnost speciálního obalu cenu přepravy výrazně navyšuje,“ sdělil Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který se specializuje na prodej baterií do notebooků či mobilních telefonů. „Cenu lze snížit využitím lodní dopravy, což však dodání zásilky prodlužuje o několik měsíců,“ doplnil Tlapák.

 

Při balení zásilky obsahující baterie do elektrických zařízení je možné použít pouze obaly, které jsou certifikovány pro použití v letecké dopravě. Tyto obaly mají zaručit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží, a nebyla tak ohrožena bezpečnost letu. Obaly musí být tvořeny z nevodivého materiálu, nejčastěji jsou používány plastové folie, které navíc tlumí nárazy.

 

„Konkrétní podmínky přepravy baterií do elektrospotřebičů se liší v závislosti na tom, o jaký konkrétní typ baterie se jedná. Vždy je ale důležité, aby cargo zásilka s tímto materiálem byla správným způsobem zabalena a označena,“ uvedla Hana Hejsková, tisková mluvčí Českých aerolinií. „Výrobce či odesílatel musí každou zásilku označit samolepkou, která informuje, jak se má se zásilkou manipulovat. Štítek by měl také obsahovat telefonní číslo na výrobce, případně údaje o tom, jaký materiál přepravovaná baterie obsahuje,“ informoval Zdeněk Hamouz, supervizor letecké dopravy společnosti DSV.

 

Baterie jako nebezpečné zboží není možné zasílat v letadlech neautorizovaných přepravců. „Přepravu nebezpečného zboží mohou provádět pouze provozovatelé obchodní dopravy, kteří jsou k tomuto řádně licencováni. V České republice je v tomto případě licencujícím orgánem Úřad pro civilní letectví,“ uvedl Martin Novák, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR. „Přeprava lithiových baterií a jejich náležitá příprava k přepravě včetně balicích instrukcí se řídí Technickými instrukcemi pro bezpečnou leteckou dopravu nebezpečného zboží,“ dodal Novák.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Lamax před Vánoci chrlil jednu novinku za druhou, podobně jako konkurence. Nabídka se potěšitelně rozrostla o další a další zařízení, zejména v oblasti těch "chytrých". Lamax startoval na trhu s akčními kamerami, přidal reproduktory a sluchátka. Ty mám od nich dosud nejraději. Posledním kouskem, který jsem mohl vyzkoušet, je model Street2, jenž se s pořizovací cenou 890 Kč řadí mezi dostupnější bezdrátové reproduktory. Na cenové akce si zatím musíme počkat.
Co kdyby vaši firmu postihl nečekaný výpadek způsobený hackerským útokem, přírodní katastrofou nebo klidně chybou zaměstnance a paralyzoval tak provoz podniku na delší dobu? Bez Disaster Recovery plánu můžete v této situaci čelit ztrátě důležitých dat, dlouhodobému přerušení poskytování svých služeb i finančním ztrátám. Zjistěte, jak pomocí Disaster Recovery planningu tyto hrozby minimalizovat a rychle se vrátit k běžnému fungování firmy. 

Firma Lamax je nám sympatická tím, že je původem česká, sídlící v Praze. Své produkty navrhuje a vymýšlí u nás v Česku, výroba probíhá (ostatně jako u spousty dalších výrobců) v Asii. A protože fandíme těm, kteří dokáží se ctí konkurovat velkým a zavedeným značkám, pojďme se dnes podívat na další kus z dílen Lamaxu, tentokrát na bezdrátová sluchátka Elite E-1 a zkusme se zaposlouchat do „beatů“.

Wikipedia spustila tmavý režim pro svůj web pro stolní počítače. Tmavý režim byl již k dispozici v mobilních aplikacích, ale dosud chyběl na webu pro počítače. Pokud vás večer z bílého pozadí pálí oči, může to být pro vás příjemná změna.

Nepřehlédněte

Poměrně dlouhou dobu jsem neměl možnost vzít do rukou telefon z jiné země původu, než asijské. Až nyní jsem dostal možnost podívat se na smartphone od polského výrobce myPhone. Ten zatím zcela neprorazil (alespoň na tuzemském trhu), nicméně vyrazil do boje s nejlevnějším smartphonem na trhu – myPhone 6 FUN Lite. Telefon se dá pořídit za doporučených 1 490 Kč, nebo levněji. Otázka zní, co za oněch 15 stovek dostaneme?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek