Sobota , 19. 07. 2025

Čeněk

Další „třídní“ notebook je Chromebook

02. 07. 2014

02. 07. 2014

V ČR víme již z dob projektu Internet do škol, že segment školství je pro spoustu firem lukrativním trhem. Bylo jen otázkou času, kdy se objeví první Chromebook určený prvořadě pro nasazení ve třídách, nese jméno CTL Education Chromebook.

Intel již léta navrhuje své Classmate, MIT léta toužila po notebooku pro každé dítě za 100 USD, který stál nakonec 200 USD (platili jste rovnou dva kusy – druhý měl směřovat do zemí třetího světa) s názvem XO.

Společnost CTL představila na konferenci International Society for Technology in Education odolný stroj s 4jádrovým procesorem Intel Celeron N2930 „Bay trail“ s max. frekvencí 2,13 GHz, který si vystačí s pasivním chlazením, o čemž jsme se sami přesvědčili. Dále matný 11,6palcový displej s rozlišením 1366 × 768, 4 GB RAM a 16 GB SSD či otočnou kameru – taktéž se zvětšovacím sklem (zvětšení až 30 ×). Výdrž může být kolem 8 hodin. Operačním systémem samozřejmě Chrome OS. Cena: 279 USD (asi 5 600 Kč).

Zdroje: TechPowerUp, 2goPC

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

DigiLidi vás zve na cestu časem s naším novým článkem. Podívejte se s námi na návrat klasických technologií v moderním kabátě. Retro technologie se vracejí do hry s úžasným moderním designem. Od klasických gramofonů po ikonické fotoaparáty - objevte, jak se oblíbené technologie z minulosti stávají stylovými a funkčními kousky v dnešní digitální éře. Připravte se na vzrušující setkání s retro technologiemi, které zaujmou každého nadšence a milovníka klasiky.
Na sportování jsem příliš líný, uznávám bez mučení. O to víc mě zaskočil šéfredaktor, když mi nabídl k otestování chytrý náramek X-Fitpolo od firmy Niceboy. Byl jsem zvědavý, zda mě monitoring mého těla přinutí se sebou něco dělat.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek