Středa , 18. 06. 2025

Milan

Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

16. 09. 2024

16. 09. 2024

Člen týmu Chrome navrhuje sezení na nadcházející konferenci TPAC 2024, aby se zabýval rostoucím problémem spamu s upozorněním na webu a problémů s uživatelskými zkušenostmi. Konkrétně se zaměřuje na vyskakovací okna „povolit oznámení“, která se zobrazují, když v prohlížeči Google Chrome navštívíte určité stránky.

Cílem je změnit podobu vyskakovacího okna

Návrhář UX týmu Chrome zveřejnil plán na GitHubu, aby oznámení vypadala, jako by sama o sobě nebyla vyskakovací okna. Cílem je, aby Chrome spolupracoval s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři na hledání inovativních řešení pro správu oznámení na webu. Člen týmu, známý na GitHubu jako Heisenburger, nastínil mnoho problémů, které je třeba opravit, například to, jak nevyprší platnost oprávnění k oznámení. Oznámení jsou velmi užitečná na webech, kde potřebujete upozornění, jako je Asana, Slack nebo Trello. Bohužel existují webové stránky, které toto využijí k získání povolení pouze k tomu, aby vás spamovaly. K problému přispívá to, že vypnutí oznámení může být frustrující a matoucí, jakmile to povolíte.

Návrh nastiňuje řešení těchto problémů. Jedním z řešení je například implementace sekundárního panelu, který mohou uživatelé používat k proaktivnímu povolení upozornění pro konkrétní webové stránky. To by uživatelům zabránilo v náhodném povolení na webech jen proto, že viděli oznámení Chrome. Dalším řešením je nechat upozornění vypršet v průběhu času. Tímto způsobem budou uživatelé vědět, zda opravdu chtějí upozornění z konkrétní webové stránky, a budou mít tendenci to odmítnout, pokud měli špatnou zkušenost. Třetí řešení je složitější a vyžaduje, aby byly karty aktivní, aby mohly dostávat oznámení, a uživatel pak může „upgradovat“ oprávnění tak, aby umožňovala oznámení, i když je karta neaktivní.

Namísto pouhé práce na vlastním prohlížeči je vrcholem spolupráce s ostatními výrobci prohlížečů na TPAC 2024 na sdíleném řešení. Díky spolupráci s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři se uživatel naučí v tomto systému orientovat bez ohledu na prohlížeč, který používá. Samotné sezení má být otevřenou diskuzí, která by měla přinést ještě lepší řešení.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jedním z dalších Umaxů, které plánujeme otestovat, bude v dubnu nebo květnu 10palcový tablet s pouzdrem v klasickém stylu. Kromě tohoto skoro kapesního počítače plánujeme i test většího brášky Umax 11Wa, dále zabrousíme opět mezi reproduktory s Niceboy Raze, něco také natočíme nejen v akci s Niceboy Vega 5 Fun, ale také v automobilu s Rollei CarDVR-318.
Niceboy roste. Firma, která se v nedávné době přihlásila ke sponzoringu české fotbalové reprezentace, nemůže mít malé cíle. Již drahnou dobu Niceboy nevyhledávám jen skrze reproduktory a sluchátka, svůj nabízený sortiment značně rozšiřuje. Jako téměř nesportovec, jsem se podíval na základní fitness náramek X-fit ACTIVE. Ale až tak základní mi nepřipadá.
Vinylové desky (LP) se v posledních letech dokázaly vrátit na výsluní a jejich prodeje rostou. I malé dítě dnes stále ví, jak gramofonová deska vypadá. S audiokazetami či „cédéčky“ to ale, alespoň zatím, na podobný comeback nevypadá. To však nebrání tomu na tyto hudební nosiče alespoň zavzpomínat.
Google oznámil vydání tří nových funkcí v prohlížeči Chrome. Mezi nové funkce patří návrhy vyhledávání na základě toho, co hledají ostatní, více obrázků pro navrhovaná vyhledávání a možnost najít návrhy vyhledávání i při špatném připojení.
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek