Čtvrtek , 19. 09. 2024

Zita

Hackeři používají reklamy ve vyhledávání Google k vydávání se za Google

Phishingové odkazy a malware jsou známou hrozbou pro každého, kdo prohlíží internet. Sofistikované útoky však dokážou zaskočit i ty uživatele, kteří se nejvíce zajímají o bezpečnost. A nic není sofistikovanější než vydávat se za Google na vlastní platformě Google.

28. 08. 2024

28. 08. 2024

Promyšlený tah hackerů

V nedávné škodlivé reklamní kampani hackeři zakoupili reklamní prostor „Sponzorovaný“ ve Vyhledávání Google, aby inzerovali falešný odkaz ke stažení aplikace Google Authenticator. Každý, kdo hledal „Google Authenticator“, mohl narazit na tuto reklamu, která vypadala naprosto legitimně a zřejmě používala adresu URL „www.google.com.“

Po kliknutí na reklamu se oběti setkaly s přesvědčivým klonem webu Google Authenticator s adresou URL „ www.chromeweb-authenticators.com “. Stisknutím nápadného tlačítka „Download Authenticator“ na tomto webu se spustilo stažení „Authenticator.exe“, spustitelného souboru hostovaného na GitHubu a podepsaného vývojářem. Zdroj tohoto spustitelného souboru a skutečnost, že byl podepsán, znamenaly, že nedocházelo k žádné kontrole ze strany webových prohlížečů obětí ani antiviru Windows Defender.

Spustitelný soubor byl ve skutečnosti malware zloděje informací s názvem DeerStealer. Malwarebytes zachytil zákeřnou reklamní kampaň a okamžitě kontaktoval Google, který urážlivou reklamu ze své platformy odstranil.

Google prodal reklamní prostor hackerům

Pokud jde o to, jak se to stalo – no, je to opravdu docela jednoduché. Google omylem prodal reklamní prostor hackerům. V rozhovoru s Bleeping Computer společnost uvedla, že hackeři obešli lidské a automatizované systémy kontroly kvality tím, že „použili manipulaci s textem a maskování, aby ukázali… jiné webové stránky, než jaké uvidí běžný návštěvník“.

Většina lidí ví lépe, že neklikat na náhodné reklamy. Problém je samozřejmě v tom, že výsledky vyhledávání „Sponzorované“ Google nejsou tradiční reklamy. Jsou navrženy tak, aby byly relevantní k jakémukoli tématu, které vyhledáváte, a často je využívají legitimní společnosti, které chtějí být ve Vyhledávání Google zvýrazněny. I když si uvědomíte, že výsledek vyhledávání je „Sponzorováno“, může to být přesně to, co jste se snažili najít.

V tomto případě oběti hledaly produkt Google na webu Google. Našli reklamu na produkt a klikli na ni, protože proč by to neudělali?

K TÉMATU  Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

Není to poprvé, co byla reklamní platforma Google využita k distribuci malwaru nebo phishingu. Ve skutečnosti byl boj s malwarem pro Google již desetiletí trvajícím bojem a nevyhnutelně bude bojem i v budoucnu. (A to navzdory skutečnosti, že historicky vzato je Google nejaktivnější v odstraňování malwaru ze své reklamní platformy a vyhledávače.)

Doporučujeme, abyste ve Vyhledávání Google neklikali na výsledky „Sponzorované“. To se možná snáze řekne, než udělá, protože je obtížné odlišit tyto reklamy od běžných výsledků vyhledávání.

MOHLO BY SE VÁM HODIT

Hackeři se zaměřují na tento router a D-Link jej neopraví

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Test powerbanky jsme vám dlouho nenabídli, při tom se rychle píší a práce s tím taky není tolik. :o) Ale vážně. Naposledy to byla snad odolná AData D16750 (resp. D8000L), kde jsme se více zaměřili na pokusy ji zničit. Slouží stále. Dnes tu máme obyčejnou za to kapacitně obrovskou P20100 za přijatelnou cenu. A to není jediný parametr, ve kterém předčila nezničitelného sourozence...
Pravděpodobně jste narazili na problém, kdy film, televizní pořad nebo jiné video může být v některých částech příliš tiché a v jiných příliš hlasité. Google zavádí novou funkci v aplikaci YouTube pro televizory (nikoli YouTube TV), která má tento problém na televizorech vyřešit.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek