Úterý , 19. 08. 2025

Ludvík

Hackeři používají reklamy ve vyhledávání Google k vydávání se za Google

Phishingové odkazy a malware jsou známou hrozbou pro každého, kdo prohlíží internet. Sofistikované útoky však dokážou zaskočit i ty uživatele, kteří se nejvíce zajímají o bezpečnost. A nic není sofistikovanější než vydávat se za Google na vlastní platformě Google.

28. 08. 2024

28. 08. 2024

Promyšlený tah hackerů

V nedávné škodlivé reklamní kampani hackeři zakoupili reklamní prostor „Sponzorovaný“ ve Vyhledávání Google, aby inzerovali falešný odkaz ke stažení aplikace Google Authenticator. Každý, kdo hledal „Google Authenticator“, mohl narazit na tuto reklamu, která vypadala naprosto legitimně a zřejmě používala adresu URL „www.google.com.“

Po kliknutí na reklamu se oběti setkaly s přesvědčivým klonem webu Google Authenticator s adresou URL „ www.chromeweb-authenticators.com “. Stisknutím nápadného tlačítka „Download Authenticator“ na tomto webu se spustilo stažení „Authenticator.exe“, spustitelného souboru hostovaného na GitHubu a podepsaného vývojářem. Zdroj tohoto spustitelného souboru a skutečnost, že byl podepsán, znamenaly, že nedocházelo k žádné kontrole ze strany webových prohlížečů obětí ani antiviru Windows Defender.

Spustitelný soubor byl ve skutečnosti malware zloděje informací s názvem DeerStealer. Malwarebytes zachytil zákeřnou reklamní kampaň a okamžitě kontaktoval Google, který urážlivou reklamu ze své platformy odstranil.

Google prodal reklamní prostor hackerům

Pokud jde o to, jak se to stalo – no, je to opravdu docela jednoduché. Google omylem prodal reklamní prostor hackerům. V rozhovoru s Bleeping Computer společnost uvedla, že hackeři obešli lidské a automatizované systémy kontroly kvality tím, že „použili manipulaci s textem a maskování, aby ukázali… jiné webové stránky, než jaké uvidí běžný návštěvník“.

Většina lidí ví lépe, že neklikat na náhodné reklamy. Problém je samozřejmě v tom, že výsledky vyhledávání „Sponzorované“ Google nejsou tradiční reklamy. Jsou navrženy tak, aby byly relevantní k jakémukoli tématu, které vyhledáváte, a často je využívají legitimní společnosti, které chtějí být ve Vyhledávání Google zvýrazněny. I když si uvědomíte, že výsledek vyhledávání je „Sponzorováno“, může to být přesně to, co jste se snažili najít.

V tomto případě oběti hledaly produkt Google na webu Google. Našli reklamu na produkt a klikli na ni, protože proč by to neudělali?

K TÉMATU  Google chce odstranit spamové články generované AI z výsledků vyhledávání

Není to poprvé, co byla reklamní platforma Google využita k distribuci malwaru nebo phishingu. Ve skutečnosti byl boj s malwarem pro Google již desetiletí trvajícím bojem a nevyhnutelně bude bojem i v budoucnu. (A to navzdory skutečnosti, že historicky vzato je Google nejaktivnější v odstraňování malwaru ze své reklamní platformy a vyhledávače.)

Doporučujeme, abyste ve Vyhledávání Google neklikali na výsledky „Sponzorované“. To se možná snáze řekne, než udělá, protože je obtížné odlišit tyto reklamy od běžných výsledků vyhledávání.

MOHLO BY SE VÁM HODIT

Hackeři se zaměřují na tento router a D-Link jej neopraví

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Polská značka nás nedávno vcelku překvapila sluchátky Argon 600, a proto jsme se již bez větších předsudků pustili i do testování herní myši Krypton 550. Produktoví specialisté si evidentně libují v chemických názvech vzácných plynů, nemyslíte? Jak tedy zvládají navrhnout herní myš?
Google přináší generativní umělou inteligenci a to přímo do své aplikace Mapy Google. Nově pomohou uživatelům najít zajímavá místa pomocí velkých jazykových modelů (LLM). Tato funkce bude odpovídat na dotazy týkající se doporučení restaurací nebo nákupů, například pomocí svého LLM „analyzuje podrobné informace Map o více než 250 milionech míst a důvěryhodné statistiky od naší komunity více než 300 milionů přispěvatelů, abyste mohli rychle zjistit, kam jít.
BMW Manufacturing oznámilo nové partnerství s Figure, robotickým startupem, který se specializuje na humanoidní roboty. Díky partnerství budou roboti Figure nasazeni v závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně, největším vývozci automobilů v USA. Toto je první komerční dohoda, kterou Figure podepsala od svého založení v roce 2022. Společnost neprozradila, kolik robotů bude BMW používat, ale uvedla, že partnerství začne s malými množstvími a bude se rozšiřovat, pokud roboti splní výkonnostní očekávání.
Odolné věci máme rádi, rádi je vždy potrápíme a ještě více nás těší, když přežijí a lze napsat, že výrobce nelže a výrobek je opravdu kvalitní. Podobně tomu bude u testovaného disku HD830, který nás zaujal již asi před rokem na prezentaci společnosti AData. Doba evidentně dozrála a těžký kovový kvádřík dorazil i k nám do redakce…

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek