Středa , 15. 01. 2025

Alice

Kam to povede aneb Blu-ray všude kolem

04. 02. 2008

04. 02. 2008

Pravděpodobně jste zaznamenali množství zpráv z oblasti války HD nosičů, které se sypou i po našem internetu v množství zastupujícím obvyklý únorový příval sněhu. DIGIlidi se v tomto ohledu drželi únorů z posledních let, poznamenaných globálním oteplováním. Žádný sníh, žádné zprávy, žádná obleva a ani následné bahno z ukvapených závěrů. Nastal pravý čas podívat se na danou oblast s odstupem.

Ještě loni jsme byli svědky klasické války formátů, kdy se házeli klacky pod nohy, manipulovalo se s výsledky podílů na trhu a do světa se hlásaly spousty PR řečiček.

Každý rozumný zákazník, i filmový nebo technologický fanda, vyčkával, jak to s HD-DVD a Blu-ray dopadne. Anebo si pořídil hybridní zařízení, pokud neměl hluboko do kapsy.

V tom jeden z největších filmových distributorů oznámil, že se výhradně přiklání na stranu Blu-ray a zvrátil misku vah tohoto vyrovnaného souboje. Souboje nepříjemného pro zákazníka a zdržujícího masovější nástup HD videa.

Logicky bychom si mohli myslet, že dva hráči na trhu povzbudí konkurenční prostředí a zákazník bude profitovat. Ne tak ve válce formátů. Zde je síla v jednotě.

I přesto je až s podivem, že firmy z tábora HD-DVD naprosto fatálně zaspaly a nevyužily dostatečně náskoku, který měly. Především pak náskoku vyplývajícího z nižší technologické a tudíž i finanční náročnosti své technologie. Právě tou mohli hned v začátku zatnout Blu-ray stoupencům tipec.

Nyní vše nasvědčuje tomu, že s HD-DVD je konec a většinovým médiem bude Blu-ray disk. Blu-ray s dražšími zařízeními a mírně horšími vlastnostmi (až nyní dohání funkce HD-DVD přístrojů, které je měly od samého začátku, např. čerpání informací z Internetu a podobně).

Ale přiznejme si. Všechny ty nové funkce, kterými oba formáty oplývají a chlubí se jimi, jsou jen neuvěřitelně chabým pokusem oslovit zákazníky. My přece nechceme všechny ty obrazy v obraze s komentáři tvůrců a podobné výdobytky. Respektive, klidně je tam mějme, ale nenuťte nám představu, že bez toho nemůžeme být. Důraz kladený na podporu těchto funkcí u přístrojů u různých odborných médií je až zarážející. Jakoby neuměly najít na přístrojích jiné nedostatky.

K TÉMATU  V Indii začala učit první humanoidní robotická učitelka poháněná AI

Přitom nové mediální přehrávače, které přicházejí na trh, jsou opět ukázkou naprosté neschopnosti pochopit a vyslyšet přání zákazníků. Jak dlouho trvalo, než se DVD přehrávače naučily číst vypalovaná média, než začaly přehrávat MP3, fotografie, MPEG-4, titulky?

Konečně jsme se dostali do stavu, kdy výrobky můžeme prohlásit za alespoň z části splňující naše požadavky. Ale nové HD přehrávače se vracejí o roky dozadu a budou se znovu učit funkcím, které mají dnešní obyčejné přehrávače. Na HD přehrávač s Blu-ray mechanikou, který bude multiformátový, s podporou všemožných titulků v národních jazycích, schopností přehrávat obsah ze sítě a z USB a dalšími běžnými, i když zdaleka ne vždy zvládnutými funkcemi, si počkáme… A domnívám se, že to bude opět nejprve doménou neznačkových výrobců, kteří tímto budou oslovovat zákazníky.

Trend půjde možná ještě před tím ale jinou cestou. Směrem k online poskytovanému obsahu, kdy nebude vůbec potřeba, mít doma nějaké vlastní nosiče s filmovým či hudebním obsahem. Nebo budou Blu-ray filmy natolik levné, že alternativy z Internetu ztratí smysl (hahaha). A co když se probudí nějaký výrobce, nebo se najde schopná skupinka nadšenců a postaví multimediální domácí centrum na platformě podobné počítačům, které jediné nabízí velké množství kombinací a možnost po čase vyměnit jen některé části a jít s dobou, značně prodloužit morální životnost přístroje a investice. A především tato, nebo jiná skupina, přijde s použitelným operačním systémem (firmwarem), který nebude problém rozumně používat i u laické veřejnosti…

Jak vidíte souboj nosičů vy? Jaký přístroj by pro vás byl ideální? Přispějte svým názorem do diskuse, nebo hlasujte v naší anketě.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Mám foťák a k němu popruh na krk (rameno). Ten popruh se přidělává na pevno běžně přímo do oček na přístroji. Potom na něm často překáží a my se s ním různě potýkáme, abychom jej dali tak, aby nepřekážel. Zkusme s tím něco udělat...

Opět se dostáváme k novince z dílen Umaxu (řečeno s nadhledem). Prostě tu máme nový cloudbook, který se pyšní 13,3palovým IPS displejem s plným HD rozlišením. V době masové propagace 4K u čehokoliv působí vlastně velmi adekvátně. Je na čase posunout rozlišení u levných notebooků kupředu, což VisionBook 13Wa dělá. Na takto levný stroj to není málo, dokáže vás motivovat ke koupi?
Co kdyby vaši firmu postihl nečekaný výpadek způsobený hackerským útokem, přírodní katastrofou nebo klidně chybou zaměstnance a paralyzoval tak provoz podniku na delší dobu? Bez Disaster Recovery plánu můžete v této situaci čelit ztrátě důležitých dat, dlouhodobému přerušení poskytování svých služeb i finančním ztrátám. Zjistěte, jak pomocí Disaster Recovery planningu tyto hrozby minimalizovat a rychle se vrátit k běžnému fungování firmy. 
Znáte cloudové úložiště? To je to magické místo, kde mizí vaše data, aby se znovu objevila kdekoli na světě, kdykoli si vzpomenete. Ale jak bezpečné toto místo je? A může váš cloudový účet někdo vykrást, nebo jsou vaše data chráněná lépe než Fort Knox? A co vlastně znamená end-to-end a zero-knowledge šifrování nebo dvoufaktorová autentizace? Připravte se na informativní jízdu světem cloudové bezpečnosti, kde zjistíte, zda jsou vaše online data skutečně v bezpečí.   

Nepřehlédněte

Doplněno o fotky a postřehy: Vega 6 star obohatila flotilu produktů značky Niceboy nedávno jako poslední ze dvou. Kromě nativního 2K videa se snaží zaujmout schopnostmi běžného fotoaparátu v nastavení parametrů včetně aktivní stabilizace obrazu. Samozřejmě čekejte dostatek (možná až nadbytek) příslušenství v luxusním balení. Stačí to na přesvědčení zákazníků, aby kameru koupili?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek