Neděle , 27. 07. 2025

Věroslav

Meta blokuje přístup AI pro reklamy na politické kampaně

23. 11. 2023

23. 11. 2023

V květnu 2023 představila společnost Meta AI Sandbox, testovací prostředí pro své generativní nástroje umělé inteligence pro reklamu, které tvoří velkou část příjmů společnosti. Od testování nástrojů umělé inteligence na malé skupině až po plnohodnotné zavedení všem inzerentům společnost minulý měsíc představila funkce pro reklamní kreativitu ve Správci reklam Meta. Nyní se však Meta rozhodla, že nedovolí používat své generativní nástroje AI inzerentům politických kampaní a dalších regulovaných odvětvích, jako je bydlení, zaměstnanost, úvěry, sociální otázky, zdraví, farmacie nebo finanční služby.

Nepravdivé informace během voleb

Mluvčí Meta uvedl, že tento krok přichází v době obav zákonodárců ohledně používání AI k šíření dezinformací během voleb. Mezi generativní funkce AI patří „Background Generation“, která vytváří pozadí, které se dobře hodí k produktu inzerenta. Další funkce nazvaná „Image Expansion“ automaticky upravuje poměr stran média tak, aby se vešel do různých typů médií. Mezitím „Text Variations“ pomáhají inzerentům vytvořit více než jednu textovou kopii pro jejich produkt.

Meta přidala na své webové stránky poznámku: „Jak pokračujeme v testování nových nástrojů pro vytváření generativních AI reklam ve Správci reklam, inzerenti provozující kampaně, které se kvalifikují jako reklamy na bydlení, zaměstnání nebo úvěry nebo sociální otázky, volby nebo politiku nebo související se zdravím, farmaceutickými nebo finančními službami, nemají v současné době povoleno používat tyto generativní funkce AI.“

„Věříme, že tento přístup nám umožní lépe porozumět potenciálním rizikům a vybudovat správná ochranná opatření pro použití generativní umělé inteligence v reklamách, které se týkají potenciálně citlivých témat v regulovaných odvětvích,“ stojí dále v poznámce.

Nick Clegg, prezident globálních záležitostí ve společnosti Meta, nedávno řekl: „Aktivně zvažujeme nové politiky. Pokud jde o používání generativní umělé inteligence v politické reklamě, to je jednoznačně oblast, kde musíme aktualizovat naše pravidla. Protože se k tomuto účelu používá nová technologie, včas o tom učiníme oznámení.“

K TÉMATU  Samsung aktualizuje firmware MP3 přehrávačů

Příprava na volby v USA?

Reklamní standardy společnosti zakazují šíření dezinformací, ale neříkají nic konkrétního o používání AI: „Meta zakazuje reklamy, které zahrnují obsah odhalený ověřovateli faktů třetích stran. Inzerenti, kteří opakovaně zveřejňují informace považované za nepravdivé, mohou mít omezení na jejich schopnost inzerovat v technologiích Meta.“

V rozvíjejícím se prostředí správy internetu je stále jasnější, že státy přizpůsobí své právní rámce a technické nástroje tak, aby regulovaly, jak jejich občané interagují s nově vznikajícími generativními nástroji umělé inteligence.

Bidenova administrativa nedávno podepsala výkonný příkaz k omezení rizik spojených s AI. Objednávka však přímo neřeší nedávný pokrok v generativní umělé inteligenci. Vzhledem k tomu, že zemi příští rok čekají volby, lze očekávat tsunami dezinformací v podobě deepfake videí, zkreslených narativů a falešných zpráv plujících na sociálních sítích.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Není to až tak dávno, co jsem považoval pořízení notebooku za luxusní věc. Naštěstí vývoj v této oblasti je velmi rychlý a nyní se dají bez problému pořídit kvalitní stroje za velmi slušné ceny. Tuto strategii volí i výrobce Umax se svými notebooky, u nichž se nezaměřuje na ohromující výkony, ale spíše na praktičnost, mobilitu a v případě celokovového 13Wa Pro i odolnost a životnost.
První humanoidní robot s AI vyvinutý pro výuku v Indii přitahuje pozornost napříč platformami sociálních médií. Humanoidní žena v sárí zvaná „Iris“, vyvinutá firmou Makerlabs Edutech, začala učit v jižním státě Kerala. Iris je také součástí projektu Atal Tinkering Lab 2021 NITI Aayog (špičkový think tank indické vlády pro veřejnou politiku), jehož cílem je zvýšit mimoškolní aktivity ve škole.
Nejsem fanouškem nakupování elektroniky či sportovního vybavení v supermarketu. Dlouhou dobu jsem byl vyloženým odpůrcem. Když jsem narazil na tuto lampu, která jakoby z oka vypadla námi testovanému Lamaxu, zaujala mě i cenou. Pak jsem ji objevil ve výprodeji za 50 % původní ceny, neodolal a 399 Kč (včetně desátek pro Babiše) vytáhl z peněženky bez okolků.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek