Úterý , 26. 11. 2024

Artur

Obyčejný widescreen nestačí: Philips tlačí poměr 21:9

19. 01. 2009

Kdo by si nevšiml, že i na širokoúhlé televizi je většina filmů ještě širokoúhlejších, takže nevyplní celou obrazovku. Philips se tedy rozhodl prosazovat televizory s širším úhlem zobrazení, tedy poměrem stran 21:9.

Velká většina filmů, které projdou kinem, se natáčí v poměru stran 2,35:1 až 2,40:1. Pokud k tomu nemá producent následného DVD nebo Blu ray disku nějaký důvod, tak poměr stran zachová a neořeže jej na 16:9 (ořez na 4:3 je už úplné zvěrstvo).

Právě příznivcům sledování filmových hitů budou určeny nové televizory s poměrem stran vyhovujícím záměru tvůrců filmů. Tuto ideu začíná prosazovat Philips, který tvrdí, že ani s televizory velkých úhlopříček o poměru stran 16:9 nezískáte takový zážitek, jako na nových 21:9 zobrazovadlech.

Na druhou stranu sledovat na takovémto panelu televizní vysílání bude tak trochu mučení. Ale naštěstí se začíná stále více (i když pořád ne dost) pořadů objevovat alespoň v 16:9, které obsadí na daných televizorech dostatečnou plochu a deformace případně ořez snad nebudou působit tak drasticky.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?
Na novinku v portfoliu Verbatim jsme vás upozornili, nehonosí se žádnými armádními standardy, díky kompozitnímu matriálu KyronMAX má vydržet opravdu hodně drsné zacházení a ochránit data na flash disku. Je tomu tak? Pojďme na to.

Nepřehlédněte

Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek