Desinformační kampaň Jedině tak lze asi nazvat propagační mlžení kolem digitalizace pozemního TV vysílání u nás. Přitom se jedná pouze o 2. fázi přeměny vysílání, danou víceméně vnějšími podmínkami. (V 1. fázi se digitalizovala distribuce signálu na vysílače.) Kdy se začne (nejen) mluvit o digitálním příjmu? Pokud divák nebude chtít masivně investovat do kompletní výměny všech komponent svého elektroakustického řetězce – proč by to při současné nabídce vysílání dělal? – bude si muset ke každému analogovému zařízení pořídit jednu další krabičku, i s ovladačem. Přitom u nás propagované STB nejsou ničím jiným než pouhými D/A převodníky. O standardu MHP padla zmínka jen v souvislosti s TV nakupováním nebo uzavíráním sázek(!), natož o dalších možnostech využívání digitálních obsahů. Dalším, podle mne ne nepodstatným problémem, je systém řízení programového záznamu, v analogu VPS nebo PDC. Zatímco signál VPS není digitálním signálem přenášen, PDC je obsažen v teletextu, takže pokud STB umí dekódovat TTX, systém na novějších analogových přístrojích, které jsou jím vybaveny, funguje. Většina u nás prodáváných DVD rekordérů vybavených DVB-T tunerem používá – pro neznalé naštěstí – analogovou berličku mezi příjmem a záznamem. Měl jsem možnou po určitou dobu (než jsem jej vrátil) používat jeden z mála DVDR s přímým záznamem vysílaného datového toku v MPEG2 na HDD. Výsledek byl tristní. ČT si zajistila zákonný příjem poplatků a k platícím divákům se chová hůř než komerční televize. Totální programová nekázeň působí v záznamu naprostý zmatek, z programového bloku jsou přiřazovány titulky k jinému pořadu, který je právě vysílán, atd. Programování z EPG je také pofidérní, navigační systémy GuidePlus+ jimiž se pyšní většina DVDR vyšší třídy, u nás nefungují. Jsem pro digitalizaci, ale skutečnou.
EPG pro nahrávání je k ničemu Bohužel je nutné souhlasit – DIGITALIZACE TV má být krokem kupředu, přitom EPG je sice slušná funkce programového průvodce, ale pro záznam pořadů nepoužitelná, jelikož bere začátky nahrávání podle programu, který si, jak víme, často začíná a končí, kdy chce 🙁
Cena Red Dot Award za design z roku 2016, hliníkové tělo s perforací pro průchod zvuku, kompaktní rozměry a prakticky nulová výbava. Stačí to na konkurenci?
Sirius je nejjasnější hvězdou na noční obloze ze souhvězdí Velkého psa. Kdo se vyzná, neměl by ji přehlédnout. Podobně jsme si i my řekli, že nechceme přehlédnout akční kameru stejného jména od značky Lamax.
Meta přichází s novou aplikací Edits – pokročilým video editorem, který chce konkurovat CapCutu a usnadnit tvorbu Reels přímo pro Instagram. Co všechno umí a proč by vás to mělo zajímat?
Pravděpodobně jste narazili na problém, kdy film, televizní pořad nebo jiné video může být v některých částech příliš tiché a v jiných příliš hlasité. Google zavádí novou funkci v aplikaci YouTube pro televizory (nikoli YouTube TV), která má tento problém na televizorech vyřešit.
Co kdyby vaši firmu postihl nečekaný výpadek způsobený hackerským útokem, přírodní katastrofou nebo klidně chybou zaměstnance a paralyzoval tak provoz podniku na delší dobu? Bez Disaster Recovery plánu můžete v této situaci čelit ztrátě důležitých dat, dlouhodobému přerušení poskytování svých služeb i finančním ztrátám. Zjistěte, jak pomocí Disaster Recovery planningu tyto hrozby minimalizovat a rychle se vrátit k běžnému fungování firmy.
Telefony značky myPhone nejsou pro naše čtenáře novinkou, volili jsme levnější modely, které se neobešly bez kompromisů. Hammer Blade 2 Pro se nezdráháme naopak označit za vlajkovou loď tohoto polského výrobce. Do odolného těla vměstnal i výkonný hardware jako 8jádrový procesor, 6 GB RAM či 128GB úložiště s 16Mpix fotoaparátem. Podařilo se?
Po dlouhé době přinášíme unboxing video bezdrátového reproduktoru. Testovaný výrobek se však od těch v poslední době testovaných liší, Genesis Helium 300BT ARGB jsou klasickou stereo soustavou dvou reproduktorů o celkovém výkonu 24 W.
3 Responses
Desinformační kampaň
Jedině tak lze asi nazvat propagační mlžení kolem digitalizace pozemního TV vysílání u nás. Přitom se jedná pouze o 2. fázi přeměny vysílání, danou víceméně vnějšími podmínkami. (V 1. fázi se digitalizovala distribuce signálu na vysílače.) Kdy se začne (nejen) mluvit o digitálním příjmu? Pokud divák nebude chtít masivně investovat do kompletní výměny všech komponent svého elektroakustického řetězce – proč by to při současné nabídce vysílání dělal? – bude si muset ke každému analogovému zařízení pořídit jednu další krabičku, i s ovladačem. Přitom u nás propagované STB nejsou ničím jiným než pouhými D/A převodníky. O standardu MHP padla zmínka jen v souvislosti s TV nakupováním nebo uzavíráním sázek(!), natož o dalších možnostech využívání digitálních obsahů. Dalším, podle mne ne nepodstatným problémem, je systém řízení programového záznamu, v analogu VPS nebo PDC. Zatímco signál VPS není digitálním signálem přenášen, PDC je obsažen v teletextu, takže pokud STB umí dekódovat TTX, systém na novějších analogových přístrojích, které jsou jím vybaveny, funguje. Většina u nás prodáváných DVD rekordérů vybavených DVB-T tunerem používá – pro neznalé naštěstí – analogovou berličku mezi příjmem a záznamem. Měl jsem možnou po určitou dobu (než jsem jej vrátil) používat jeden z mála DVDR s přímým záznamem vysílaného datového toku v MPEG2 na HDD. Výsledek byl tristní. ČT si zajistila zákonný příjem poplatků a k platícím divákům se chová hůř než komerční televize. Totální programová nekázeň působí v záznamu naprostý zmatek, z programového bloku jsou přiřazovány titulky k jinému pořadu, který je právě vysílán, atd. Programování z EPG je také pofidérní, navigační systémy GuidePlus+ jimiž se pyšní většina DVDR vyšší třídy, u nás nefungují. Jsem pro digitalizaci, ale skutečnou.
EPG pro nahrávání je k ničemu
Bohužel je nutné souhlasit – DIGITALIZACE TV má být krokem kupředu, přitom EPG je sice slušná funkce programového průvodce, ale pro záznam pořadů nepoužitelná, jelikož bere začátky nahrávání podle programu, který si, jak víme, často začíná a končí, kdy chce 🙁