Pátek , 22. 11. 2024

Cecílie

Průzkum: televize v roce 2010

10. 05. 2010

Agentura Mediaresearch se ptala respondentů, jak si představují televizi v roce 2010. Nejčastěji žádanými funkcemi jsou možnost připojení na internet, zobrazování ve 3D a využití televize jako univerzálního multimediálního centra. Průzkumu na internetovém netpanelu se zúčastnilo 998 respondentů starších 15 let.

Televize budoucnosti má dle respondentů především podobu multimediálního zařízení. Nejvíce dotazovaných (15 %) by v TV uvítalo možnost internetového připojení. Dále lidé od televizorů příštího desetiletí očekávají 3D obraz (13 %), který není jen hudbou budoucnosti ale od poloviny dubna 2010 již dostupným zbožím na českém trhu.

Více než desetina respondentů si představuje televizi jako náhradu za PC, která bude obsahovat vestavěné přehrávače a pevný disk. Dalších deset procent dotazovaných by v televizi uvítalo archiv pořadů s videopůjčovnou, díky kterému by si mohli organizovat vlastní televizní program.

Více než dvě pětiny respondentů nedokázaly na otázku představy o televizi v roce 2020 odpovědět. Většina uvedených funkcionalit již ve světě i u nás existuje, nejsou ale masově rozšířené, nebo o nich lidé nemají povědomí.
 

 

Kromě funkcí, lidem záleží také na kvalitě. Sedm procent respondentů by do budoucna uvítalo zkvalitnění obrazu a zvuku, což do značné míry souvisí se sílou signálu vysílání a použitými technologiemi.

Podle šesti procent respondentů by „televize budoucnosti“ měla mít možnost alternativního ovládání – hlasem, dotykem a případně i pohybem. Okrajově respondenti zmiňují také interaktivní funkce (4 %), na které jsou lidé zvyklí z počítače.

Z ostatních odpovědí respondenti dále uvádí již jen možnost výběru jazyka vysílání, titulků a možnost přeskočit reklamy (v současnosti částečně dostupné).
 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jednou za čas mě přepadne touha hledat nejlepší příslušenství pro notebooky. Reproduktorů jsme již měli v redakci mraky, podobné množství akčních kamer či powerbank. Delší dobu mě mysl nutila uvažovat nad chladicími podložkami. Yenkee se neosvědčila zcela, podobně Trust GXT 220 (bez recenze), takže se vtírala myšlenka zkusit osvědčenou firmu, která má s chlazením bohaté zkušenosti, Cooler Master.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek