Středa , 15. 01. 2025

Alice

Recenze Rollei CarDVR-318 – celá silnice v jednom záběru

Německý výrobce Rollei se primárně zaměřuje produkci akčních kamer, stativů a vybavení pro fotografy. My jsme měli možnost otestovat jednu ze tří nabízených autokamer, a sice model DVR-318, kterou pořídíte ve značkovém eshopu za 3 490 Kč, čímž se stává vlajkovou lodí (do auta) firmy v této kategorii.

28. 05. 2018

28. 05. 2018

Německý výrobce Rollei se primárně zaměřuje produkci akčních kamer, stativů a vybavení pro fotografy. My jsme měli možnost otestovat jednu ze tří nabízených autokamer, a sice model CarDVR-318, kterou pořídíte za cenu 3 490 Kč, čímž se stává vlajkovou lodí (do auta) firmy v této kategorii.

TIP: NOVÁ TRUECAM A5 PRO WIFI NA RALLY

Hardware na dobré úrovni

Specifikace kamery si přečtete již na krabici, kde mimo jiné najdete kameru Rollei CarDVR-318, polohovatelný držák na sklo, 12V/24V autoadaptér, rychlý návod a uživatelskou příručku na CD. Čím se výrobce chlubí především je, 2K rozlišení videa, integrovaným GPS a G-senzorem a 2,31palců velkým LCD displejem. Kompletní specifikace najde v přiloženém PDF na konci článku.

Hlavními devizou opravdu velmi malé recenzované kamerky je šířka záběru. Ta dosahuje úhlu až 156°, což v praxi znamená, že jsem měl na obrazovce téměř celé čelní sklo a okrajové objekty nejsou rozmazané nebo nejasně viditelné. Instalace kamery je až banálně jednoduchá a intuitivní, napájení je zajištěno přes zapalovač v autě (s USB výstupem) a případně vlastní baterií o kapacitě 470 mAh.

Ovládání softwaru kamery není složitější, než ovládání například televize. Na pravém boku šasi nahmatáte čtyři tlačítka (zpět z nabídky, nahoru, dolů a potvrdit), s jejichž pomocí se orientujeme v menu. Nastavit lze vše potřebné. V první řadě samozřejmě rozlišení nahrávání, dále můžeme aktivovat integrovaný mikrofon a reproduktor, aktivace GPS, měrné jednotky rychlosti, nastavení času atd. Vše je usnadněno i jasným 2,31palcovým displejem.

Pojďme jezdit

CarDVR-318 snímá cestu ve dvou režimech. Mohu si zvolit buď jednominutové nahrávky, nebo tříminutové. Mně přišla praktičtější tříminutová varianta. Soubory se ukládají na kartu microSD/SDHC (která není součástí balení) ve formátu .mov. Průměrná velikost jednoho tříminutového videa v rozlišní 1 080p je zhruba 220 – 230 MB, takže podpora pro maximálně 32GB karty nevyznívá moc pozitivně v době, kdy i levné akční kamery zvládnou 64 GB. Maximální možné rozlišení je pak 2K se snímkovací frekvencí 30 FPS, mně přišlo vhodnější a dostačující Full HD rozlišení s 60 FPS.

K TÉMATU  Sony Cyber-Shot DSC-TX30 a DSC-WX300: Všehoschopné kompaktní fotoaparáty

Kamera může fungovat ve třech režimech – Parking, Emergency a běžné Video. Nevýhodou ovšem je, že se v návodu nedozvíte, k čemu daný režim slouží. Až postupným používáním kamery jsem zjistil, jak dané režimy fungují. Parking je režim, kdy je kamera sleduje okolí vozidla v případě, že uživatel není v autě přítomen. Emergency je pak režim, který se aktivuje pomocí 3osého G-senzoru, kdy je kamera schopna zaznamenat i otřesy nebo prudké brzdění a zároveň takovýto záznam automaticky uzamkne proti přepsání. Zde dávejte pozor, jakmile dojde kapacita na microSD kartě, videa se automaticky přehrávají. Proto je vhodné si pořizvovat průběžné zálohy, pokud o záznamy nechcete přijít.

Dílensky kameře nelze moc vytknout. Plasty, které kameru tvoří, i zpracování držáku na sklo jsou z kategorie bytelnějších. Neměl jsem pocit, že bych kameru mohl poškodit, nebo obavy, že bych mohl některé součásti zlomit.

Kamera CarDVR-318 splňuje všechny základní požadavky, které by na autokameru mohl uživatel mít plus přináší i něco navíc v podobě vysokého rozlišení a různých režimů nahrávání.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Elektronické obchodování umožnilo kupujícím nakupovat z pohodlí domova, ale když nevíte, od koho kupujete, může být online nakupování riskantní. Často však můžete zaznamenat znaky, které odlišují podvodného prodejce od autentického. Pojďme prozkoumat některé z těchto znamení.
Jedním z dalších Umaxů, které plánujeme otestovat, bude v dubnu nebo květnu 10palcový tablet s pouzdrem v klasickém stylu. Kromě tohoto skoro kapesního počítače plánujeme i test většího brášky Umax 11Wa, dále zabrousíme opět mezi reproduktory s Niceboy Raze, něco také natočíme nejen v akci s Niceboy Vega 5 Fun, ale také v automobilu s Rollei CarDVR-318.
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...

Routerů naleznete na trhu celou řadu (od levných po drahé). Archer C1200 patří k těm dražším, cenu však ospravedlňují jeho schopnosti, které jej řadí do třídy high-endu. Kromě běžných věcí umí vytvořit síťový disk z USB nebo síťovou tiskárnu ze zcela obyčejné a oddělit několik sítí – rychlou 300 Mbit/s a rychlejší 800 Mbit/s. Zde hledejme základ názvu AC1200 – v teoretické přenosové rychlosti 1200 Mbit/s.

Bezdrátová komunikace je výsadou našeho propojeného světa, od útulných koutů sousedských knihoven, kde studenti připojují své notebooky k síti Wi-Fi, až po vzdálené základny v Antarktidě, kde vědci monitorují počasí. Zatímco žasneme nad rychlostí našich současných sítí, výzkumní pracovníci po celém světě se již dívají za hranice 5G, aby utvářeli budoucnost komunikace v sítích 6G. Dokážete si představit svět, kde okamžitá komunikace pohání zážitky z virtuální reality nebo umožňuje chirurgům ovládat roboty na míle daleko?

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek