Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Rok 2035: auta bez volantu a pedálů – FBI se bojí…

18. 07. 2014

18. 07. 2014

Dle inženýrů z IEEE se máme v roce 2035 dočkat autonomních vozů bez pedálů i volantu. Těžko se tomu věří, ale FBI již nyní varuje, že takové vozy mohou sloužit jako „vražedné zbraně“.

Institute of Electrical and Electronics Engineers (IEEE) před pár dny pořádal konferenci, kde se více než 200 akademiků, inženýrů a odborníků na elektroniku či studentů a úředníků shodlo, že v průběhu cesty a plně automatickým vozům se dočkáme několika milníků:

  • 2030 – zmiznou zpětná zrcátka, ruční (nouzové) brzdy či klaksony, což může být dosti frustrující,
  • 2035 – nebude již potřeba ani volant, pedály.

TIP: Americká armáda úspěšně prezentovala konvoj automobilů bez řidiče

Nahradí je senzory, asistenční programy i podrobné GPS mapy. Google obdobný vůz zkouší (max. rychlost 25 Mph), během letošního léta plánuje 100 prototypů a věří, že za pár let dokáže vozítko nasadit v pilotním programu v reálném provozu.

Auta bez řidiče s sebou nesou nejden problém. Dalším jsou zákony, které neumožňují provoz takových dopravních prostředků na veřejných silnicích. I na to má IEEE odpověď. 75 % respondentů si myslí, že všech 50 amerických států bude vývoj legislativou následovat. „V průmyslu jsme mohli sledovat neuvěřitelný pokrok v oblasti aut bez řidiče…,“ říká Fellow Alberto Brogg, profesor University of Parma v Itálii a zakladatel VisLab. 

TIP: Autobus budoucnosti jménem Willie, Zloději vjeli do obchodu autem

A to zdaleka není vše, ozývají se i hlas FBI, která se obává zločinců či terorismu. Riziko vidí v možnosti „multitaskingu“, tzn. špatní hoši budou moci provádět během jízdy věci, které vyžadují obě ruce, což při řízení volantem nelze.

Auta bez řidičů inspirují filmaře již po léta…

Hned nás si jistě vybavíme zběsilé střílení z okénka během toho, co bude váš vůz řídit. Či vůz naditý výbušninou jedoucí ke svému cíli. Na druhou stranu zpráva upozorňuje také na možnost radikálního snížení dopravních nehod. A konečně i FBI se domnívá, že legislativa se přizpůsobí a „pustí podobná auta na silnice“ do 5 až 7 let.

Zdroje: AutoblogGreen, The Guardian

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dlouho jsem u svých notebooků hluk a aktivní chlazení neřešil. Prostě ho prostě neměly, díky Atomu či Celeronu N si vystačili s pasivním chlazením. Zatoužil jsem však po výkonu Intel Core i5 procesoru, více RAM (2 ani 4 GB už mi nestačí) a plnohodnotném SSD disku, což s sebou nese opět aktivní chlazení a hluk ventilátoru...
VisionBooků začíná být na trhu podobně jako modelů BMW řady 3, v oněch přídomcích by se jeden pomalu ztratil. Vězte tedy, že 14Wa se objevila vcelku nedávno, s původní 14Wi nemá pranic společného, u Umax nahradil cloudbookem 14Wi-S. Námi testovaný notebook (ano, notebook) má jiný procesor, více RAM a v neposlední řadě místo na pevný disk (zároveň 32 GB eMMC) a RJ45. Mohli bychom říci, že tak tvoří mezičlánek mezi cloubookem a notebookem. Pojďme zjistit čemu se blíží víc?
Nabídka Umaxu v posledních týdnech zažívala změny – a sice ve složení procesorů, kdy mělo býti více modelů s „Gemini Lake“, ale nestane se tak v brzké době. Intel nestíhá, takže pokud jste čekali na novou generaci úsporných mobilních procesorů, jiná možnost než 14Wg Plus nezůstává. Což nevadí, on se totiž notebook povedl, opět je o něco lepší.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek