Pondělí , 24. 02. 2025

Matěj

Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Roboti
Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

07. 08. 2024

07. 08. 2024

Roboti jsou pro společnosti efektivnějším řešením

Společnost Figure AI a BMW podepsaly v lednu smlouvu o obchodním partnerství, která nejprve umožnila společnosti Figure identifikovat potenciální případy použití jejich univerzálních robotů v automobilové výrobě a poté zahájit postupné zavádění autonomních strojů ve výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. „Jednoúčelová robotika nasytila komerční trh po desetiletí, ale potenciál robotiky pro všeobecné použití je nevyužitý. Roboti Figure umožní společnostem zvýšit produktivitu, snížit náklady a vytvořit bezpečnější a konzistentnější prostředí,“ Brett Adcock, zakladatel a Generální ředitel společnosti Figure, uvedl v lednové tiskové zprávě, vykonáváním nudných a nebezpečných prací, které lidé nechtějí dělat.

Závod ve Spartanburgu je největším exportérem automobilů v USA a zaměstnává 11 000 lidí v areálu o rozloze 8 milionů čtverečních stop. Pracovníci tam montují X3, X4, X5, X6, X7 a XM Sports Activity Vehicles. Za posledních 30 let sjelo z jejích montážních linek více než 6,3 milionu vozů BMW. Roboty Figure 01 váží 60 kg a mohou najednou unést až 20 kg materiálu. Dokážou chodit rychlostí až 4,3 km/h a mohou pracovat až pět hodin, než se jejich baterie bude muset dobít.

Roboti měli nejprve za úkol přesunout zásobníky a krabice po karosárně závodu, ukázat své schopnosti při uchopování složitých tvarů, navigaci a vyhýbání se překážkám a přesné umístění dílů. Vzhledem k tomu, že jejich školení a testování bude probíhat v průběhu příštích 12 až 24 měsíců, očekává se, že se jejich povinnosti rozšíří o provádění prací na plechu a skladových operací.

Figure není sama ve svém úsilí přivést roboty do továrny. Začátkem tohoto měsíce začala Agility Robotics testovat své roboty Digit v továrně Spanx v Georgii. Tesla pokračuje ve vývoji svého robota Optimus a očekává zahájení výroby do konce příštího roku, ačkoli Tesla je známá tím, že neplní své oznámené cíle. Éra robotiky je v plném proudu, ale lidští pracovníci tento trend zajisté příliš neuvítají.

K TÉMATU  Sdílení karet – levnější satelitní příjem v domácnosti

MOHLO BY SE VÁM HODIT

LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

DigiLidi vás zve na cestu časem s naším novým článkem. Podívejte se s námi na návrat klasických technologií v moderním kabátě. Retro technologie se vracejí do hry s úžasným moderním designem. Od klasických gramofonů po ikonické fotoaparáty - objevte, jak se oblíbené technologie z minulosti stávají stylovými a funkčními kousky v dnešní digitální éře. Připravte se na vzrušující setkání s retro technologiemi, které zaujmou každého nadšence a milovníka klasiky.
Jedním z dalších Umaxů, které plánujeme otestovat, bude v dubnu nebo květnu 10palcový tablet s pouzdrem v klasickém stylu. Kromě tohoto skoro kapesního počítače plánujeme i test většího brášky Umax 11Wa, dále zabrousíme opět mezi reproduktory s Niceboy Raze, něco také natočíme nejen v akci s Niceboy Vega 5 Fun, ale také v automobilu s Rollei CarDVR-318.

Před nějakým časem jsme měli v rukou MXQPiPO TV a Remix Mini, čili zařízení, která činí televizor „chytřejší“. Nyní jsem dostal k dispozici další mini PC - model Xtreamer mxV v České republice distribuovaný firmou Umax. Dle samotného vyjádření výrobce je jejich cílem vytvářet cenově dostupná zařízení pro pohodlné přehrávání multimédií. Ve svém portfoliu nabízí spoustu modelů, jen sám model mxV, který je předmětem této recenze, má hned další dvě verze – Plus a Pro.

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek