Středa , 27. 08. 2025

Otakar

Malware na Google Play

01. 10. 2015

01. 10. 2015

Škodlivý kód byl připojen ke hře BrainTest a hra byla umístěna na Google Play hned dvakrát. Podle statistik Google Play byl pokaždé počet stažení mezi 100 000 a 500 000. Velké množství stažení znamená, že malware byl na Google Play delší dobu a svědčí to o pokročilých útočných metodách, které jsou schopné zamaskovat škodlivý kód i před nejrůznějšími bezpečnostními technikami používanými společností Google k odhalení hrozeb.

Na tomto malwaru je zajímavé i to, že se snažil zvyšovat svá oprávnění. K tomu používal instalaci rootkitu na přístroji, což škodlivému kódu umožňovalo zůstat v přístroji i poté, co se uživatel pokusil o odinstalaci.

Za poslední měsíc odhalil Check Point na Google Play dvě nebezpečné aplikace, což dokazuje, že ani stažení aplikace z oficiálního a důvěryhodného obchodu neznamená, že aplikace je bezpečná. Sledujeme neustálý vývoj malwaru pro mobilní telefony, hrozby jsou stále sofistikovanější a snaží se obejít stávající bezpečnostní mechanismy.

Více informací najdete ve článku na blogu společnosti Check Point.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.
Lamax poměrně dynamicky rozšiřuje svou nabídku. Zatímco ještě před několika málo lety jsme jej mohli znát coby českého producenta sluchátek a reproduktorů, již nějaký čas trh obohacuje akčními kamerami, autokamerami a dokonce navigací. Kamera do auta s označením C9 byla předmětem našeho testu a není třeba dodávat, že moje zvědavost byla velká.
Na sportování jsem příliš líný, uznávám bez mučení. O to víc mě zaskočil šéfredaktor, když mi nabídl k otestování chytrý náramek X-Fitpolo od firmy Niceboy. Byl jsem zvědavý, zda mě monitoring mého těla přinutí se sebou něco dělat.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek