Neděle , 22. 06. 2025

Alois

Třetina „náctiletých“ v Česku lituje zveřejnění informací na internetu

04. 11. 2014

04. 11. 2014

Nejnovější globální průzkum AVG odhalil, že téměř třetina (31 %) „náctiletých“ respondentů v České republice lituje, že někdy něco zveřejnili na internetu. Průzkum rovněž ukázal, že ještě více z nich (39 %) někdy požádalo o odstranění internetového obsahu, který se jich týkal. A to buď proto, že se jim nelíbil (65 %) anebo byl příliš osobní (31 %). České výsledky jsou v těchto otázkách mírně nad světovým průměrem, nejvyšší hodnoty byly zjištěny mezi mládeží Brazílii.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.netV globálním průzkumu AVG Digital Diaries v devíti zemích na téma soukromí na internetu byly osloveny téměř 4 tisíce mladých lidí ve věku 11-16 let. Ačkoli 68 % českých respondentů změnilo nastavení na Facebooku, aby nebyli tak snadno k nalezení, jen něco přes polovinu (58 %) jich má povědomí o tom, jak je důležité soukromí na internetu a pouze 22 % dobře zná všechny své „přátele“ na Facebooku. V těchto otázkách jsou pak české výsledky hluboko pod světovým průměrem.

I v tomto věku jsou již vidět rozdílné preference mládeže v Česku, pokud jde o sdílení informací na internetu:

  • Více než jedna čtvrtina (26 %) náctiletých by s kamarádem na sociálních sítích probírala i velmi osobní a důvěrné věci.
  • Pouze jeden ze čtyř (22 %) respondentů někdy mluvil s kamarádem nebo rodinným příslušníkem o tom, že příliš sdílí informace na sociálních sítích.
  • Čeští respondenti, kteří někdy požádali o odstranění obsahu o nich, také uvedli, že ve 40 % byli původcem těchto příspěvků „přátelé jejich přátel“, což je nejvíce na světě.  
  • Pouze necelá desetina respondentů (9 %) si myslí, že o sobě na internetu sdílí příliš mnoho.
  • 16 % respondentů uvedlo, že je už někdy někdo požádal, aby odstranili obsah, který sdíleli.

Průzkum odhalil i snahy o zabezpečení svých profilů:

  • Pouze 11 % českých respondentů zamyká dveře svého pokoje. Naproti tomu více než dvě třetiny (67 %) z nich své zařízení zabezpečují heslem – i to je však na globální průměr málo (78 %). 62 % dotázaných poznamenalo, že jejich rodiče znají některá nebo všechna z jejich hesel (světový průměr je 70 %).
  • 22 % dotázaných si je vědomo toho, že rodinný příslušník prohlížel bez dovolení jejich zařízení (v USA a Brazílii je to však přibližně polovina respondentů!). 18 % respondentů dále přiznalo, že některý z jejich rodinných příslušníků někdy objevil v jejich zařízení soukromou informaci, kterou neměl nikdo vidět.

Více o průzkumu AVG Digital Diaries naleznete na: www.avgdigitaldiaries.com
Výukové e-knihy pro mladší děti: www.avg.com/ebooks/magda-and-mo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Společnost Vodafone přichází s revoluční novinkou na trhu televizní zábavy. Nový set-top box Vodafone TV Play kombinuje prvotřídní zvuk Dolby Atmos, audiotechnologii od Bang & Olufsen a chytré funkce Android TV, což z něj dělá jedinečné zařízení pro moderní obývací pokoj. Zároveň Vodafone nabízí televizi i vysokorychlostní internet v jednom výhodném balíčku.
Pravděpodobně jste narazili na problém, kdy film, televizní pořad nebo jiné video může být v některých částech příliš tiché a v jiných příliš hlasité. Google zavádí novou funkci v aplikaci YouTube pro televizory (nikoli YouTube TV), která má tento problém na televizorech vyřešit.
Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...

Akční kamery nejsou novinkou, stejně tak model 420 od německého výrobce Rollei již na českém trhu nahradil novější 425, který se však liší jen několika parametry. Pro většinu lidí jde spíše jen o hračku pro teenagery, bližší zkušenost však prokáže, že toho umí mnohem víc. Nabízí dost i dospělým.

Testovaný reproduktor míří do vašich domovů spíše než na cesty, venkovní párty či grilovačky, které Češi milují. Výrobce to naznačuje názvem, který nás nenechá na pochybách, že nejde o klasický přenosný reproduktor, který budete denně s sebou nosit na hřiště, byť mobility se zcela vzdát nechce. Výkon 20 W již zavdává na kvalitní zážitek z (mobilní) domácí hudby.
Čtyři roky poté, co Google prohlásil, že chce blokovat soubory cookie třetích stran v prohlížeči Chrome, potvrdil, že nakonec nebude blokovat online sledovače. V roce 2020, přibližně v době, kdy Apple zablokoval soubory cookie třetích stran v Safari, Google trval na tom, že udělá totéž. O čtyři roky později se Google zdánlivě vzdal jejich blokování.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek