AVG odhalila další skutečnosti zjištěné prostřednictvím globálního průzkumu AVG Digital Diaries. Nejnověji zkoumaným tématem mezi respondenty staršími padesáti let bylo jejich digitální dědictví. Při dotazování téměř 6 000 lidí v devíti zemích včetně Česka se ukázalo, že 83 % respondentů nevědělo, co digitální dědictví je, natož aby o něm někdy přemýšleli.
Spravování pozůstalosti zesnulého příbuzného může být emocionálně velice náročným úkolem. S tím, jak stále více žijeme své životy na internetu, tuto těžkou úlohu dále komplikuje vyhledávání a správa aktiv, které existují v digitální formě. Dnešní generace lidí přes padesát let je jednou z prvních, které po sobě zanechají významný digitální otisk. A to včetně účtů sociálních sítí (příspěvky, tweety, obrázky, videa), digitálních předplatných, internetového bankovnictví a mnoha dalších služeb. Nabízí se otázka, kolik z nás už přemýšlelo o tom, jaké informace a obsah po sobě na internetu zanecháváme, či jak chceme, aby ostatní s tímto „digitálním dědictvím“ v budoucnu naložili.
Průzkum také odhalil:
- 12 % respondentů vědělo, co je digitální dědictví, ale nikdy o něm neuvažovali;
- po vysvětlení konceptu zhruba čtvrtina (26 %) respondentů přiznala obavy z digitálního dědictví, které zanechávají;
- pouze 16 % respondentů někdy přemýšlelo nad svým digitálním dědictvím a ještě méně jich podniklo kroky k přípravě své rodiny (3 %).
„I přesto, že jde o citlivé téma, význam plánování digitálního dědictví bude stoupat s tím, jak budeme čím dál více užívat internetové služby a sociální sítě. Věříme, že je důležité začít v tomto lidi vzdělávat a navrhnout jim, aby si promluvili se svými nejbližšími o tom, jak si přejí, aby bylo naloženo s jejich internetovými aktivy,“ doplnila Judith Bitterli, marketingová ředitelka společnosti AVG Technologies.
Internetový průzkum AVG Digital Diaries byl proveden v listopadu 2014 a zúčastnilo se jej 5 907 respondentů ve věku přes 50 let z Austrálie, Brazílie, České republiky, Francie, Kanady, Německa, Nového Zélandu, Spojeného království a Spojených států. Vyhodnocení výsledků bylo provedeno společností Research Now, zabývající se průzkumy trhu.