Neděle , 01. 12. 2024

Iva

Recenze autokamery Lamax C9 – pozorný ochránce pro fajnšmekry

Lamax poměrně dynamicky rozšiřuje svou nabídku. Zatímco ještě před několika málo lety jsme jej mohli znát coby českého producenta sluchátek a reproduktorů, již nějaký čas trh obohacuje akčními kamerami, autokamerami a dokonce navigací. Kamera do auta s označením C9 byla předmětem našeho testu a není třeba dodávat, že moje zvědavost byla velká.

05. 11. 2019

05. 11. 2019

Lamax poměrně dynamicky rozšiřuje svou nabídku. Zatímco ještě před několika málo lety jsme jej mohli znát coby českého producenta sluchátek a reproduktorů, již nějaký čas trh obohacuje akčními kamerami, autokamerami a dokonce navigací. Kamera do auta s označením C9 byla předmětem našeho testu a není třeba dodávat, že moje zvědavost byla velká.

U Lamaxu jsme zvyklí, že balení produktů firma nepodceňuje. Kamera přišla s veškerým potřebným vybavením. Kromě samotné kamery je součástí držák na sklo s vestavěným GPS modulem, dlouhý (opravdu dlouhý, 4 metry) napájecí kabel do zdířky zapalovače v autě, koženkový obal na kameru, hadřík na očištění a dokonce čtečka pro micro SD karty.

Osobně bych si nějakou stovku připlatil a uvítal i samotnou micro SDXC kartu. Jak se později ukázalo, nahrávání záznamu v nejvyšší kvalitě vyžaduje kartu vyšší třídy z důvodu rychlosti zapisování dat. A na závěr manuál a obligátní samolepky Lamax.

Bytelnost jako vlastnost

Samotná kamera vás příjemně (ne)překvapí svým zpracováním. Čekáte víceméně obyčejný plast? Chyba, kamera má po celém povrchu protiskluzovou pogumovanou úpravu, což se během recenze potvrdilo jako obrovské plus. Jednak při samotné manipulaci s kamerou, pak také s ohledem na čistotu a odolnost (nejsou patrné otisky prstů, drobné škrábance nehrozí). Přísavka na sklo s GPS modulem a otočným kloubem nepřekvapí bytelností. Pi používání nemusíte mít strach, že by se snad něco poškodilo nebo urvalo nešikovnou manipulací. Samozřejmě samo… :o) Museli byste opravdu chtít a trochu se snažit věci ublížit.

Kamera se ovládá pomocí šesti tlačítek. Čtyři se nachází na horní hraně a dvě na levé boční hraně. Dole pak najdeme malý mikrofon a vpravo vstup pro paměťovou kartu a micro USB konektor. Vzhledem k nabídce funkcí kamery mi chvilku trvalo, než jsem se zorientoval v menu a naučil se jej ovládat. Nabídka má v zásadě tři úrovně – nastavení kamery a nahrávání, nastavení kamery ve funkci fotoaparátu a nastavení obecných funkcí.

K TÉMATU  Testujeme VDSL včetně rychlého profilu 35b na modemu Asus DSL-87VG

3, 2K, 1 a točíme

Nebudu zastírat, že mě kamera při prvním použití dvakrát nachytala. První “zásek” jsem měl při snaze připojit kameru k držáku (přísavce). Chce to trochu cviku a je potřeba kapku zabrat, nicméně jakmile se mi to jednou podařilo, pak už to nebyl problém a v důsledku jsem to kvitoval, neboť kamera je s držákem spojena opravdu stabilně, což eliminuje nežádoucí otřesy a měl jsem jistotu, že mi kamera během jízdy nevypadne.

Druhý problém, kterým jsem řešil, byla aktivace GPS modulu. Až po notné chvíli jsem si uvědomil, že i držák s modulem má svůj napájecí vstup, stejně jako kamera. Pokud tedy napájím kameru, GPS modul ne. Ale pokud napájím GPS modul, je zároveň napájena i kamera. Nakonec vyřešeno, nastavil jsem maximální možné rozlišení 2K, vysoké detail, funkci WDR a mohl jsem vyjet. Během jízdy se mi na displeji ukazuje aktuální rychlost a světová strana, na kterou právě jedu.

Později jsem si ze stránky Lamaxu stáhl i aktuální databázi radarů (obsahuje data z 37 zemí Evropy), čímž jsem získal mocného ochránce před pokutami či zbrklým brzděním, neboť jsem vždy předem upozorněn. Mimo to kamera umožňuje si nastavit vlastní upozornění na překročení rychlosti, a to až do 140 km/h. Další z funkcí, kterou oceníte zejména při dlouhých trasách, je nastavení intervalu odpočinku, kdy vás kamera v určitý čas upozorní, že byste si měli “orazit” a sjet k čerpací stanici či na parkoviště.

Samotný obraz je krásný (v plném rozlišení a detailech) a snímaný úhel 150° je více než dostačující. Tomu nemám, co vytknout. A ani nechci. Pokud by to bylo málo, můžete s kamerou také fotografovat.

Pro náročné řidiče

Pro opravdové fajnšmekry kamera umí ještě dvě velmi zajímavé věci. První z nich je možnost hlídání změny jízdního pruhu, která funguje (po pečlivém nastavení) stejně jako u moderních aut.

K TÉMATU  Web Wikipedie má nyní tmavý režim

Druhou lahůdkou je pak možnost stáhnout si Drive Recorder Player. Tento prográmek slouží k tomu, že si můžu přehrát svou jízdu s tím, že automaticky díky propojení s mapami vidím, kudy jsem jel, ale vidím také křivku přetížení, které na mne působilo při jízdě. Musím uznat, že tato možnost mě hodně bavila, ačkoli jsem se nedostal přes 0,5 G.

Mezi další funkce, které kamera dokáže zajistit, patří automatické uzamknutí záběru při nehodě (díky G-senzoru), stejně tak je samozřejmě možné si záznam uzamknout ručně. Kamera disponuje i pohybovým senzorem, který se aktivuje, jakmile se začne. někdo/něco v automobilu s automobilem pohybovat a pořídí záznam.

Videa z jízdy a závěr

Buďme upřímní, nenapadá nás nic, co lze kameře vytknout. Nenapadá nás funkce, kterou bychom postrádali. Líbí se nám bytelným zpracováním, volbou protiskluzového materiálu. Všechny funkce pracovaly bez problémů.

Pouze nám chvíli trvalo se zorientovat v nastavení a ovládání, což je ale vzhledem k nabízeným možnostem, pochopitelné. Také neradi čtete manuály, mimochodem? Rozhodně by nám v balení nevadila výrobcem odzkoušená micro SDXC karta. V souhrnu se nedivíme firmě Lamax, že tuto kameru prezentuje jako špičku své nabídky. Volila dobře.

 

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Do kompletace portfolia akčních kamer od Niceboy nám chyběl poslední a nejnovější model mířící na nenáročného zákazníka, klidně dítě či teenagera, který touží ovládat ji přes mobilní telefon. Niceboy obohatil svůj základní typ VEGA o podporu Wi-Fi právě pro účel komunikace s majitelem a jeho telefonem. My vám model VEGA wifi nyní představíme.
Japonská vláda používá peníze daňových poplatníků na seznamovací aplikaci s názvem Tapple, která spojuje lidi na základě společných koníčků a zájmů. Proč? Země čelí bezprecedentnímu poklesu populace a vláda pravděpodobně chce, aby se lidé množili. „Proč si taky nenajdeš milého milence?“ říká webová stránka Tapple ve volném překladu z japonštiny.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek