Neděle , 17. 11. 2024

Mahulena

Americká armáda úspěšně prezentovala konvoj automobilů bez řidiče

05. 02. 2014

05. 02. 2014

Výzkumnému středisku americké armády TARDEC (Tank-Automotive Research, Development and Engineering Center) se ve spolupráci se společností Lockheed Martin povedl husarský kousek, když na začátku ledna demonstrovalo schopnost konvoje plně autonomních vozů bez řidiče v „městském i venkovském provozu“ na základně ve Fort Hood v Texasu.

TIP: Autobus budoucnosti jménem Willie

Nákladní vozidla M915 a taktická PLS (Palletized Loading System) s nainstalovaným systémem AMAS (Autonomous Mobility Appliqué System) si při testu poradila s překážkami, jakými jsou křižovatky, provoz (včetně stojících i protijedoucích dopravních prostředků), chodců, kruhových objezdů. Manažer projektu AMAS, David Simon, k tomu řekl, že hardware i software fungoval přesně, pro co byl navržen, tj. pro automatické řízení. Namontoval jej při tom lze prakticky na jakéhokoliv vojenské vozidlo. Skládá se z vysoce výkonných LIDAR senzorů, GPS přijímačů a přídavných algoritmů.

Zdroj: tisková zpráva Lockheed Martin Corporation

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Vega je jednou z nejjasnějších hvězd na našem nebi. Dokáže však základní model značky Niceboy zazářit v recenzi? Zaujal nás hlavně nízkou cenou 990 Kč, která z ní činí nejlevnější akční kameru, jakou jsme měli v redakci k testování. Papírově neslibuje zázraky, ale papír je jedna věc, nás zajímala realita.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

V oblasti digitálních A/V propojení dochází pořád k dramatickému vývoji. Objevují se nové standardy, typu DisplayPort, ale také dochází k vývoji těch dosavadních. DVI-I, DVI-D, HDMI verze 1.2 a 1.3, různá kabeláž a konektory. Pokusíme se v tom udělat trochu jasno v následujícím přehledu.

Nepřehlédněte

Již číslo v názvu napovídá, že tato kamera se bude v portfoliu Lamaxu řadit na jeho začátek, stává se nejlevnější modelem. Co to v praxi znamená pro zákazníka? Papírově se prakticky shoduje (popisky s piktogramy na produktových stránkách jsou prostě totožné) s dražším modelem Lamax X7.1 Naos, což vypadá lákavě.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek