Společnost Globalstar oznámila rozšíření své smlouvy se společností Apple, která pomůže satelitním službám pro iPhone držet krok s poptávkou a případně rozšířit službu do více zemí a regionů. Globalstar je poskytovatelem připojení pro život zachraňující satelitní služby pro iPhone. A nyní společnost potvrdila v podání SEC, že vybuduje zcela novou satelitní konstelaci pro Apple, rozšíří související pozemní infrastrukturu a posílí globální licencování těchto služeb.
Funkce SOS potřebuje mnohem větší kapacitu
Jak stále více lidí kupuje iPhony s funkcí SOS, je pochopitelné, že infrastruktura potřebuje větší kapacitu. To znamená, že funkce, jako je nouzové SOS, asistenční služba, zprávy a funkce Najít, by mohly v ne tak vzdálené budoucnosti fungovat přes satelity ve více zemích a regionech. Nouzové SOS přes satelit je v současné době k dispozici v Austrálii, Rakousku, Belgii, Kanadě, Itálii, Francii, Německu, Lucembursku, Irsku, Japonsku, Nizozemsku, Novém Zélandu, Portugalsku, Španělsku, Švýcarsku, Spojeném království a USA.
V rámci rozšířené dohody se Apple zavázal zaplatit předem dalších 1,1 miliardy dolarů na rozšíření kapacity satelitních služeb Globalstar. Výrobce iPhonů navíc investoval 400 milionů dolarů do akcií Globalstar a nyní vlastní 20procentní podíl v nové satelitní síti. Podle podmínek rozšířené dohody má Apple také právo tyto jednotky odkoupit, což vše podtrhuje důležitost satelitů Globalstar pro podnikání výrobce iPhone.
Globalstar použije čerstvé peníze Applu na vytvoření, spuštění a údržbu nové satelitní sítě a vybudování dalších pozemních stanic. V současné době provozuje pozemní stanice na Aljašce, Floridě, Havaji, Nevadě, Portoriku a Texasu.
„Když uživatel iPhonu prostřednictvím satelitu požádá o nouzové SOS, zprávu přijme jeden z 24 satelitů Globalstar na nízké oběžné dráze, který se pohybuje rychlostí přibližně 16 000 mph,“ vysvětlil Apple v tiskové zprávě z roku 2022. „Satelit pak pošle zprávu dolů na vlastní pozemní stanice umístěné na klíčových místech po celém světě.“ Pozemní stanice směruje zprávu k tísňovým službám, které zase odesílají pomoc. Pokud nejbližší pobočka záchranné služby nemůže přijímat texty, je zpráva směrována do přenosového centra „se specialisty na nouzové situace vyškolenými společností Apple“, kteří ji poté odešlou záchranným pracovníkům.
Satelitní služby jsou potřeba tam, kde není mobilní síť
Satelitní služby jsou k dispozici pouze při pokusu o dosažení tísňového volání v oblasti bez pokrytí mobilní sítí a Wi-Fi. Můžete se však připravit předem tím, že si na svém iPhonu vyzkoušíte demo satelitního připojení, abyste se připravili na výjimečné okolnosti. Satelitní služby jsou exkluzivní pro zařízení iPhone 14, iPhone 15 a iPhone 16. Nedávná aktualizace iOS 18 vylepšila satelitní služby tím, že majitelům iPhonů mimo síť umožňuje odesílat a přijímat texty, reakce emotikonů a klepnutí přes iMessage a SMS.
Globalstar je poskytovatelem satelitních služeb pro Apple od té doby, co řada iPhone 14 představila první satelitní nouzové SOS funkce v roce 2022. Apple využívá satelitní konstelaci Globalstar, spektrum mobilních satelitních služeb a pozemní stanice k předávání hovorů, textových zpráv a dat od majitelů iPhone na služby 911. Společnost původně nalila skvělých 450 milionů dolarů do infrastruktury Globalstar a vlastních vysoce výkonných antén prostřednictvím fondu Advanced Manufacturing Fund. Když bylo k dispozici nouzové SOS přes satelit, Apple uvedl, že služba bude po aktivaci jakéhokoli modelu iPhone 14 na dva roky zdarma. Přestože společnost neustále opakuje, že satelitní služby budou nakonec vyžadovat předplatné, ceny a podmínky zůstávají neznámé.