Úterý , 05. 11. 2024

Miriam

ChatGPT je nyní vyhledávač

03. 11. 2024

03. 11. 2024

Uběhly dva roky od představení ChatGPT – chatbota s hlubokým učením, který okamžitě zpochybnil dominanci Googlu ve vyhledávání. Dnes se „vyhledávání AI“ konečně dostává do plné výbavy, protože OpenAI zavádí pro placené předplatitele funkci ChatGPT Search. ChatGPT Search není samostatný produkt. Je zabudován přímo do standardního rozhraní ChatGPT a bude spuštěn automaticky, když AI usoudí, že je nutné vyhledávání na webu, i když je zde také tlačítko pro ruční spuštění vyhledávače.

Jak ChatGPT Search funguje?

Interakce s ChatGPT Search se příliš neliší od komunikace se standardním modelem ChatGPT. Tento vyhledávač používá k zodpovězení vašich otázek přirozený jazyk, může využít celý kontext konverzace, aby zjistil, co chcete vědět, a může použít osobní informace, které byly dříve uloženy v paměti. Po obdržení výsledků vyhledávání z ChatGPT můžete klást doplňující otázky.

To znamená, že vyhledávání ChatGPT není omezeno datem ukončení znalostí. Může poskytovat aktuální výsledky pro aktuální události, ceny akcií, sportovní výsledky a počasí. Cituje také své zdroje – postranní panel s odkazy na články a webové stránky se objeví při každé interakci s Vyhledáváním. A pokud jsou takové položky relevantní, můžete vidět obrázky nebo mapy v horní části výsledků vyhledávání na webu.

Tento přístup je v podstatě opakem systému přehledů umělé inteligence Vyhledávání Google. Vyhledávání Google je stále tradičním vyhledávačem – poskytuje seznam webových stránek, které mohou být relevantní pro váš dotaz – v horní části některých výsledků je pouze přilepené pole Přehled AI. ChatGPT Search si klade za cíl odpovědět na vaše otázky, aniž by vás přesměrovávalo na jakékoli webové stránky, ačkoli citace jsou umístěny na postranním panelu, aby bylo zajištěno, že uživatelé mohou v případě potřeby najít konkrétní webové stránky, odkazy ke stažení nebo informace.

K TÉMATU  DJI představil novou gimbal kameru Osmo Pocket 3 s otočným displejem

Problém s autorskými právy a halucinacemi

Funkce citací může také uklidnit vydavatele a majitele webových stránek, kteří se obávají, že vyhledávače AI, které jsou trénovány na články na webu a příspěvky na sociálních sítích, poškodí jejich podnikání. ChatGPT již byl žalován The New York Times za porušení autorských práv a konkurenční AI vyhledávač Perplexity je předmětem několika žalob o porušení autorských práv. OpenAI slibuje, že bude respektovat preference robots.txt prohledávače webových stránek a říká, že nebude seškrabovat placené weby, které nejsou spojeny s programem mediálního partnerství ChatGPT.

V každém případě se očekává, že autorská práva budou pro společnosti jako OpenAI trvalým problémem. Problémem je také nevyhnutelnost halucinací AI plus dezinformace a manipulace s vyhledáváním. ChatGPT Search to pokazí jak ve velkém, tak v malém. To je fakt. Zavedení AI od Googlu, které naučilo lidi smát se hloupým chybám AI, ale nevíme, jak bude veřejnost reagovat na velkou katastrofu.

Proč je spuštění v době prezidentských voleb v USA?

Rozhodnutí spustit vyhledávání ChatGPT ve stejný týden jako prezidentské volby ve Spojených státech, které nejvíce ohýbají realitu, je také zvláštní volba. OpenAI říká, že přesměruje otázky související s volbami na zavedené zpravodajské zdroje, jako je AP, ale to bude jistě zdrojem kritiky.

Vyhledávání ChatGPT je v současnosti omezeno na předplatitele Plus a Team na webových a mobilních platformách. Ti, kteří se zaregistrovali do pořadníku SearchGPT, mohou také získat přístup k vyhledávači AI. V nadcházejících týdnech dojde k zavedení pro zákazníky z řad podniků a vzdělávání, i když bezplatní uživatelé získají přístup k vyhledávání ChatGPT až koncem roku 2024 nebo začátkem roku 2025.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Když jsme recenzovali LED lampu od Lamaxu dříve, musíme uznat, že jsme se nemohli zbavit dojmu, že zde převážila touha po designu nad funkčností. EasyLight1 je v tomto ohledu jiná, pracovní stůl osvítí perfektně a zvládne toho víc.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek