Čtvrtek , 10. 07. 2025

Libuše a Amálie

Dell UltraSharp UP2715K – když 4K nestačí

19. 11. 2014

19. 11. 2014

Společnost Dell plánuje ještě letos v prosinci začít prodávat svůj 27palcový monitor s rozlišením ne 4K, ale rovnou 5K (5 120 × 2 880, též UHD+) za cenu pod 2 000 USD (asi 44 200 Kč). Získá tím nepřesvědčivé světové prvenství v spotřebním sektoru.

Nepřesvědčivé, protože jej předběhlo jej Apple s iMacem (již někdy v říjnu). To však mluvíme o PC typu „vše v jednom“, tudíž v sektoru monitorů Dell opravdu první bude. Ale sami asi cítíte, že „Ameriku objevil“ stejně iMac. Ale záleží na tom vůbec? Tak jak tak budete mít k dispozici půochu čítající 5,3krát více pixelů, než vám nabídnou Full HD panely (1920 × 1080).

Srovnání detailu Full HD a 5K rozlišení u při stejné úhlopříčce a detail reproduktoru.

Ono rozlišení není vše, protože třeba nechybí 16W reproduktory Harman Kardon, pět USB portů 3.0. O grafický vstup se postará Mini DisplayPort či dva DisplayPorty (nutné pro 5K) a čtečka paměťových karet. Dále kontrastní poměr 1 000 : 1, jas 350 cd/m2, dobu odezvy 8 ms a LED podsvícení. Matice je typu IPS s Color Gamut Adobe RGB 99 %.

Zdroje: Dell, TechPowerUp

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Niceboy nás zahrnul novinkami na léto, které jistě byly možnými kandidáty na dárky za vysvědčení. Do této doby byla řada RAZE hlavně odolnými reproduktory bez dalšího pozlátka (levný RAZE mini nepočítejme) v podobě rádia apod. Právě ego to mění a přináší věci, které z něj činí plnohodnotný přehrávač hudby.
Jak dosáhnout vyšší organické návštěvnosti? Chcete, aby se váš web stal hvězdou vyhledávačů? Nebo vám už lezou na nervy neustálé změny algoritmů Googlu? SEO – optimalizace pro vyhledávače je jako skládačka, a když najdete všechny správné dílky, výsledkem bude web, který si návštěvníci i vyhledávače zamilují. Připravili jsme pro vás jednoduchý návod, jak se stát mistrem v SEO. A nezapomeňte, že dobrá optimalizace není sprint, ale maraton.  
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek