Neděle , 22. 12. 2024

Šimon

Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

16. 09. 2024

16. 09. 2024

Člen týmu Chrome navrhuje sezení na nadcházející konferenci TPAC 2024, aby se zabýval rostoucím problémem spamu s upozorněním na webu a problémů s uživatelskými zkušenostmi. Konkrétně se zaměřuje na vyskakovací okna „povolit oznámení“, která se zobrazují, když v prohlížeči Google Chrome navštívíte určité stránky.

Cílem je změnit podobu vyskakovacího okna

Návrhář UX týmu Chrome zveřejnil plán na GitHubu, aby oznámení vypadala, jako by sama o sobě nebyla vyskakovací okna. Cílem je, aby Chrome spolupracoval s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři na hledání inovativních řešení pro správu oznámení na webu. Člen týmu, známý na GitHubu jako Heisenburger, nastínil mnoho problémů, které je třeba opravit, například to, jak nevyprší platnost oprávnění k oznámení. Oznámení jsou velmi užitečná na webech, kde potřebujete upozornění, jako je Asana, Slack nebo Trello. Bohužel existují webové stránky, které toto využijí k získání povolení pouze k tomu, aby vás spamovaly. K problému přispívá to, že vypnutí oznámení může být frustrující a matoucí, jakmile to povolíte.

Návrh nastiňuje řešení těchto problémů. Jedním z řešení je například implementace sekundárního panelu, který mohou uživatelé používat k proaktivnímu povolení upozornění pro konkrétní webové stránky. To by uživatelům zabránilo v náhodném povolení na webech jen proto, že viděli oznámení Chrome. Dalším řešením je nechat upozornění vypršet v průběhu času. Tímto způsobem budou uživatelé vědět, zda opravdu chtějí upozornění z konkrétní webové stránky, a budou mít tendenci to odmítnout, pokud měli špatnou zkušenost. Třetí řešení je složitější a vyžaduje, aby byly karty aktivní, aby mohly dostávat oznámení, a uživatel pak může „upgradovat“ oprávnění tak, aby umožňovala oznámení, i když je karta neaktivní.

Namísto pouhé práce na vlastním prohlížeči je vrcholem spolupráce s ostatními výrobci prohlížečů na TPAC 2024 na sdíleném řešení. Díky spolupráci s dalšími prodejci prohlížečů a webovými vývojáři se uživatel naučí v tomto systému orientovat bez ohledu na prohlížeč, který používá. Samotné sezení má být otevřenou diskuzí, která by měla přinést ještě lepší řešení.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Elektronické obchodování umožnilo kupujícím nakupovat z pohodlí domova, ale když nevíte, od koho kupujete, může být online nakupování riskantní. Často však můžete zaznamenat znaky, které odlišují podvodného prodejce od autentického. Pojďme prozkoumat některé z těchto znamení.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Doplněno o fotky a postřehy: Vega 6 star obohatila flotilu produktů značky Niceboy nedávno jako poslední ze dvou. Kromě nativního 2K videa se snaží zaujmout schopnostmi běžného fotoaparátu v nastavení parametrů včetně aktivní stabilizace obrazu. Samozřejmě čekejte dostatek (možná až nadbytek) příslušenství v luxusním balení. Stačí to na přesvědčení zákazníků, aby kameru koupili?

Nepřehlédněte

VisionBook 11Wa v nás vzbudil nemalá očekávání, jak si Umax zvládne poradit nejen s výkonnějším a také energeticky náročnějším Celeronem (oproti Atomu) v šasi tabletu, kde ještě udělal místo na M.2 disk a zadní kameru. Jak to celé ladí, když přidali i operační paměť? Odpovězme v recenzi.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek