Neděle , 24. 11. 2024

Emílie

Kam to povede aneb Blu-ray všude kolem

04. 02. 2008

04. 02. 2008

Pravděpodobně jste zaznamenali množství zpráv z oblasti války HD nosičů, které se sypou i po našem internetu v množství zastupujícím obvyklý únorový příval sněhu. DIGIlidi se v tomto ohledu drželi únorů z posledních let, poznamenaných globálním oteplováním. Žádný sníh, žádné zprávy, žádná obleva a ani následné bahno z ukvapených závěrů. Nastal pravý čas podívat se na danou oblast s odstupem.

Ještě loni jsme byli svědky klasické války formátů, kdy se házeli klacky pod nohy, manipulovalo se s výsledky podílů na trhu a do světa se hlásaly spousty PR řečiček.

Každý rozumný zákazník, i filmový nebo technologický fanda, vyčkával, jak to s HD-DVD a Blu-ray dopadne. Anebo si pořídil hybridní zařízení, pokud neměl hluboko do kapsy.

V tom jeden z největších filmových distributorů oznámil, že se výhradně přiklání na stranu Blu-ray a zvrátil misku vah tohoto vyrovnaného souboje. Souboje nepříjemného pro zákazníka a zdržujícího masovější nástup HD videa.

Logicky bychom si mohli myslet, že dva hráči na trhu povzbudí konkurenční prostředí a zákazník bude profitovat. Ne tak ve válce formátů. Zde je síla v jednotě.

I přesto je až s podivem, že firmy z tábora HD-DVD naprosto fatálně zaspaly a nevyužily dostatečně náskoku, který měly. Především pak náskoku vyplývajícího z nižší technologické a tudíž i finanční náročnosti své technologie. Právě tou mohli hned v začátku zatnout Blu-ray stoupencům tipec.

Nyní vše nasvědčuje tomu, že s HD-DVD je konec a většinovým médiem bude Blu-ray disk. Blu-ray s dražšími zařízeními a mírně horšími vlastnostmi (až nyní dohání funkce HD-DVD přístrojů, které je měly od samého začátku, např. čerpání informací z Internetu a podobně).

Ale přiznejme si. Všechny ty nové funkce, kterými oba formáty oplývají a chlubí se jimi, jsou jen neuvěřitelně chabým pokusem oslovit zákazníky. My přece nechceme všechny ty obrazy v obraze s komentáři tvůrců a podobné výdobytky. Respektive, klidně je tam mějme, ale nenuťte nám představu, že bez toho nemůžeme být. Důraz kladený na podporu těchto funkcí u přístrojů u různých odborných médií je až zarážející. Jakoby neuměly najít na přístrojích jiné nedostatky.

K TÉMATU  Unboxing a rychlý test Hammer Iron 3 - tělo chlapa, srdce sraba?

Přitom nové mediální přehrávače, které přicházejí na trh, jsou opět ukázkou naprosté neschopnosti pochopit a vyslyšet přání zákazníků. Jak dlouho trvalo, než se DVD přehrávače naučily číst vypalovaná média, než začaly přehrávat MP3, fotografie, MPEG-4, titulky?

Konečně jsme se dostali do stavu, kdy výrobky můžeme prohlásit za alespoň z části splňující naše požadavky. Ale nové HD přehrávače se vracejí o roky dozadu a budou se znovu učit funkcím, které mají dnešní obyčejné přehrávače. Na HD přehrávač s Blu-ray mechanikou, který bude multiformátový, s podporou všemožných titulků v národních jazycích, schopností přehrávat obsah ze sítě a z USB a dalšími běžnými, i když zdaleka ne vždy zvládnutými funkcemi, si počkáme… A domnívám se, že to bude opět nejprve doménou neznačkových výrobců, kteří tímto budou oslovovat zákazníky.

Trend půjde možná ještě před tím ale jinou cestou. Směrem k online poskytovanému obsahu, kdy nebude vůbec potřeba, mít doma nějaké vlastní nosiče s filmovým či hudebním obsahem. Nebo budou Blu-ray filmy natolik levné, že alternativy z Internetu ztratí smysl (hahaha). A co když se probudí nějaký výrobce, nebo se najde schopná skupinka nadšenců a postaví multimediální domácí centrum na platformě podobné počítačům, které jediné nabízí velké množství kombinací a možnost po čase vyměnit jen některé části a jít s dobou, značně prodloužit morální životnost přístroje a investice. A především tato, nebo jiná skupina, přijde s použitelným operačním systémem (firmwarem), který nebude problém rozumně používat i u laické veřejnosti…

Jak vidíte souboj nosičů vy? Jaký přístroj by pro vás byl ideální? Přispějte svým názorem do diskuse, nebo hlasujte v naší anketě.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Jako má Renault svoji Dacii, podobně má Lamax značku BML (sdílí stejného majitele) - tedy produkt, který vždy bude o něco levnější za cenu kompromisů. U akčních kamer to dříve fungovalo, i když BML již dlouho nevyrukovalo s ničím novým. Proč by tomu mělo být jinak u reproduktorů? Říkám si. Rovnou kupuji nový reproduktor BML S6, nechce se mi totiž čekat. A lidi na srovnávači cen jej chválí...
Co kdyby vaši firmu postihl nečekaný výpadek způsobený hackerským útokem, přírodní katastrofou nebo klidně chybou zaměstnance a paralyzoval tak provoz podniku na delší dobu? Bez Disaster Recovery plánu můžete v této situaci čelit ztrátě důležitých dat, dlouhodobému přerušení poskytování svých služeb i finančním ztrátám. Zjistěte, jak pomocí Disaster Recovery planningu tyto hrozby minimalizovat a rychle se vrátit k běžnému fungování firmy. 
Lamax poměrně dynamicky rozšiřuje svou nabídku. Zatímco ještě před několika málo lety jsme jej mohli znát coby českého producenta sluchátek a reproduktorů, již nějaký čas trh obohacuje akčními kamerami, autokamerami a dokonce navigací. Kamera do auta s označením C9 byla předmětem našeho testu a není třeba dodávat, že moje zvědavost byla velká.
Hledáte videokameru téměř bez kompromisů a jste ochotni za ni zaplatit vyšší částku, pak zbystřete, protože společnost Canon dodala již na podzim roku 2017 trh model Legria GX10. Konstruktérům se vše povedlo implementovat do stále ještě poměrně kompaktního těla, které padne do ruky přímo dokonale a vy s ním ihned po prvním uchopení jakoby srostete v jeden celek. Jsem si vědom toho, že úvod článku může někomu připadat spíše jako reklamní sdělení. Nejde to však popsat jinak nežli v superlativech, a to téměř bez výhrad. Jednu tu ale pro vás přece mám. Je to můj náhled na dle mého přemrštěnou cenu. O tom ale až později.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek