Středa , 22. 01. 2025

Slavomír

Meta blokuje přístup AI pro reklamy na politické kampaně

23. 11. 2023

23. 11. 2023

V květnu 2023 představila společnost Meta AI Sandbox, testovací prostředí pro své generativní nástroje umělé inteligence pro reklamu, které tvoří velkou část příjmů společnosti. Od testování nástrojů umělé inteligence na malé skupině až po plnohodnotné zavedení všem inzerentům společnost minulý měsíc představila funkce pro reklamní kreativitu ve Správci reklam Meta. Nyní se však Meta rozhodla, že nedovolí používat své generativní nástroje AI inzerentům politických kampaní a dalších regulovaných odvětvích, jako je bydlení, zaměstnanost, úvěry, sociální otázky, zdraví, farmacie nebo finanční služby.

Nepravdivé informace během voleb

Mluvčí Meta uvedl, že tento krok přichází v době obav zákonodárců ohledně používání AI k šíření dezinformací během voleb. Mezi generativní funkce AI patří „Background Generation“, která vytváří pozadí, které se dobře hodí k produktu inzerenta. Další funkce nazvaná „Image Expansion“ automaticky upravuje poměr stran média tak, aby se vešel do různých typů médií. Mezitím „Text Variations“ pomáhají inzerentům vytvořit více než jednu textovou kopii pro jejich produkt.

Meta přidala na své webové stránky poznámku: „Jak pokračujeme v testování nových nástrojů pro vytváření generativních AI reklam ve Správci reklam, inzerenti provozující kampaně, které se kvalifikují jako reklamy na bydlení, zaměstnání nebo úvěry nebo sociální otázky, volby nebo politiku nebo související se zdravím, farmaceutickými nebo finančními službami, nemají v současné době povoleno používat tyto generativní funkce AI.“

„Věříme, že tento přístup nám umožní lépe porozumět potenciálním rizikům a vybudovat správná ochranná opatření pro použití generativní umělé inteligence v reklamách, které se týkají potenciálně citlivých témat v regulovaných odvětvích,“ stojí dále v poznámce.

Nick Clegg, prezident globálních záležitostí ve společnosti Meta, nedávno řekl: „Aktivně zvažujeme nové politiky. Pokud jde o používání generativní umělé inteligence v politické reklamě, to je jednoznačně oblast, kde musíme aktualizovat naše pravidla. Protože se k tomuto účelu používá nová technologie, včas o tom učiníme oznámení.“

K TÉMATU  Google chce opravit otravná upozornění prohlížeče

Příprava na volby v USA?

Reklamní standardy společnosti zakazují šíření dezinformací, ale neříkají nic konkrétního o používání AI: „Meta zakazuje reklamy, které zahrnují obsah odhalený ověřovateli faktů třetích stran. Inzerenti, kteří opakovaně zveřejňují informace považované za nepravdivé, mohou mít omezení na jejich schopnost inzerovat v technologiích Meta.“

V rozvíjejícím se prostředí správy internetu je stále jasnější, že státy přizpůsobí své právní rámce a technické nástroje tak, aby regulovaly, jak jejich občané interagují s nově vznikajícími generativními nástroji umělé inteligence.

Bidenova administrativa nedávno podepsala výkonný příkaz k omezení rizik spojených s AI. Objednávka však přímo neřeší nedávný pokrok v generativní umělé inteligenci. Vzhledem k tomu, že zemi příští rok čekají volby, lze očekávat tsunami dezinformací v podobě deepfake videí, zkreslených narativů a falešných zpráv plujících na sociálních sítích.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Říká se, že „internet nikdy nezapomene“, ale to je jen zbožné přání. Ukládání dat na servery vyžaduje peníze, čas a úsilí. Nakonec něco, na čem vám záleží, bude z webu navždy vymazáno. Dobrá zpráva je, že s tím můžete něco udělat už teď.
Z telefonu myPhone Hammer Iron 3 jsme příliš nadšení nebyli pro jeho hardwarovou nedostatečnost a absenci 4G. Výrobce však vyrukoval s modelem LTE, který vypadá stejně, uvnitř jde však o úplně jiný stroj. Přirovnali bychom jej ke Golfu GTI, ten je stále “lidovým” Golfem. Proti základnímu modelu s výkonem kolem 100 koní jde však o zcela jiný stroj, krotící stádo 230 plnokrevníků.

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek