Recenzi akční kamery Rollei 420 jsme vám nabídli před rokem, od té doby se stále chytáme na novější a „nadupanější“ model 430, který odlišuje hlavně displej na čelní straně a schopnost natáčet 4K při 30 FPS. V době představení jistě špička, jak si povede kamera v době, kdy se nachází prakticky na konci životního cyklu?
4k fps 30 30fps video se hodí jen na pomalou – neakční scénu. Aby se obraz netrhal, nastavuje se delší závěrka a tím se snímek rozmazává, pro oko to je pak přirozenější. Stačí když si zastavíte obraz a detaily budou chybět, bude to máznuté. Kdyby tam byl snímek ostrý jako břitva, tak to bude při přehrávání trhané. Takže spojení 4K a 30 fps nedává praktický smysl, skorem mám chuť zařvat z plných plic , je to na hov.. no !!! A to svoji roli ještě sehrává bitrate komprimace a patlání velkých ploch. Rada zní, všechno 4K bez alespoň 60fps je úplně kničemu a dává horší výlsedek než full HD s 60 fps nebo dokonce s 120 fps. A taky si dovoluji napsat, že patlání způsobené komprimací se objevuje na videích 4K/60fps i při datovém toku 150Mbit/s (h264) To patlání je tak velké, že degraduje snímek na rozlišení sotva HD. Proto profesionální filmové kamery nabízejí při 4K60p datové toky i 300Mbit/s
Nejsem fanoušek sluchátek v uších, nerad ztrácím kontrolu, přijít o sluch například na ulici vidím jako nechtěnou věc. Jako fanouška nových technologií mě naopak lákalo vyzkoušet sluchátka HIVE pods, přinášející budoucnost do současnosti. Čítají dva špunty s vlastní baterií a příjmem, dokonce nepotřebují kabel ani pro komunikaci mezi sebou.
Notebook Umax 13Wa Plus se musel spojit s Celeronem „Apollo Lake“, protože novější Gemini prý u Intelu není k mání. To nevadí. Za velmi sympatickou cenu, která vykazuje navíc tendence klesat, dostanete slušné 4 GB RAM, hlavně slot pro SATA SSD disk a Full HD displej s maticí IPS. Pokud by vám to nestačilo, nálepka Intel Celeron inside jistě misky vah převáží ve svůj prospěch. Neberte to. :o)
8 Responses
4k fps 30
30fps video se hodí jen na pomalou – neakční scénu. Aby se obraz netrhal, nastavuje se delší závěrka a tím se snímek rozmazává, pro oko to je pak přirozenější. Stačí když si zastavíte obraz a detaily budou chybět, bude to máznuté. Kdyby tam byl snímek ostrý jako břitva, tak to bude při přehrávání trhané. Takže spojení 4K a 30 fps nedává praktický smysl, skorem mám chuť zařvat z plných plic , je to na hov.. no !!! A to svoji roli ještě sehrává bitrate komprimace a patlání velkých ploch. Rada zní, všechno 4K bez alespoň 60fps je úplně kničemu a dává horší výlsedek než full HD s 60 fps nebo dokonce s 120 fps. A taky si dovoluji napsat, že patlání způsobené komprimací se objevuje na videích 4K/60fps i při datovém toku 150Mbit/s (h264) To patlání je tak velké, že degraduje snímek na rozlišení sotva HD. Proto profesionální filmové kamery nabízejí při 4K60p datové toky i 300Mbit/s
Souhlas
Dobrý den,
plně s Vámi souhlasím. Myslím, že z recenze je to patrno. Ale kamera to umí a kdo chce kam… Já osobně bych nad 1080p nešel. :o)