Úterý , 23. 04. 2024

Vojtěch

Recenze sluchátek Lamax Elite E-1 – osvoboďte zvuk

Firma Lamax je nám sympatická tím, že je původem česká, sídlící v Praze. Své produkty navrhuje a vymýšlí u nás v Česku, výroba probíhá (ostatně jako u spousty dalších výrobců) v Asii. A protože fandíme těm, kteří dokáží se ctí konkurovat velkým a zavedeným značkám, pojďme se dnes podívat na další kus z dílen Lamaxu, tentokrát na bezdrátová sluchátka Elite E-1 a zkusme se zaposlouchat do „beatů“.

15. 04. 2017

15. 04. 2017

Nejsem „zkažen“ přemírou testování sluchátek, tato byla oficiálně první, čili jsem k testování i k hodnocení přistupoval čistě z uživatelského hlediska. Věříme, že pro vás bude přínosná, přeci jen každý z nás někdy asi nasadil sluchátka a pustil hudbu naplno. Pojďme to tedy udělat znovu, alespoň v přeneseném slova smyslu.

Sluchátka mi byla doručena v dvojité krabici. Uvnitř mě překvapila malé pevné pouzdro daleko menších rozměrů, než by sluchátka měla mít. Dále obdržíte microUSB kabel k nabíjení, 3,5mm jack kabel a jako prima pozornost tři kusy samolepek s firemními logy.

Sluchátka lze složit díky kovovým kloubům do velmi kompaktních rozměrů, proto ona zdánlivě nedostačující velikost pouzdra. Barevné vyvedení v kombinaci tyrkysové a černé barvy svědčí o cílení na milovníky stylového zboží. Díky těmto barvám (které Lamax využívá i na své další výrobky) a kombinaci různých materiálů (koženky, kovu) působí sluchátka hned na první pohled živě a energicky. Hlavový most, což je pružný kov potažený jemnou koženkou, mi připadl dostatečně pevný, aby sluchátka držela své místo na hlavě a zároveň i pružný, takže nepříjemné netlačila sluchátkové mušle k hlavě. Samotná sluchátka (tedy mušle) jsou polstrovaná a při usazení na uších velmi příjemná. Při chůzi ani běhu sluchátka nekloužou a nepadají. Ze zpracování jsem byl tedy více než nadšený.

Lamax Elite E-1
Podpora profilů HFP v1.6, A2DP v1.2, AVRCP v1.4
Multipoint spárování 2 × HFP, 2x A2DP
Dosah až 10 m
Baterie 3,7V Li-Pol, 450 mAh
Doba nabíjení max. 2 hodiny
Doba přehrávání max. 20 hodin
Pohotovstní režim až 1 měsíc
Konektivita Bluetooth 4.1, microUSB, 3,5mm jack
Barvené provedení celé v černé nebo kombinace černé a tyrkysové
Doporučená cena (s DPH) 2 490 Kč
Obsah balení Sluchátka, microUSB kabel, 3,5mm jack, pevné pouzdro, 3 propagační nálepky, informační brožurky
Záruka 2 roky
K TÉMATU  Co oči vidí, srdce bolí: Sony KDL 32S2530 versus Samsung 32R86BDX – část I.

Pravá mušle slouží k ovládání. Na její vnější straně najdeme čtvercové hliníkové multifunkční tlačítko, kterým můžu velmi snadno upravovat hlasitost, posouvat jednotlivé skladby anebo přijímat hovory. Sluchátka totiž mimo vše ostatní disponují i vestavěným mikrofonem a lze je používat jako handsfree.

Na spodní hraně pravého sluchátka také najdeme oba konektory (microUSB k nabíjení a jack konektor při drátovém poslechu) a dále diodu ukazující, zda jsou sluchátka zapnutá, nebo připojená a nabíjejí se. Samotné nabíjení Li-Pol baterie o kapacitě 450 mAh netrvalo déle než 2 hodiny, avšak přerušovaně jsem u nabíjení sluchátka využíval. Poslech poté skutečně trval okolo 20 hodin (doba je mírně proměnlivá dle nastavené hlasitosti).

V rámci testování jsem mimo běžný pop poslouchal nejvíce tři druhy hudební produkce – mluvené slovo, vážnou hudbu a metalový žánr. U mluveného slova jsem ocenil výbornou izolaci vnějšího hluku a zachování výrazu hlasu a jednotlivých intonací projevu. Poslech klasiky se stal také velmi příjemnou záležitostí, orchestr zněl velmi energicky až mohutně, přičemž při zklidnění hudby byly i jednotlivé tóny krásně čitelné.

V poslední produkci, metalové, kterou mám nejvíce „v uchu“, jsem již občas narazil na hranice sluchátek, kdy už bylo prostě zvuků příliš a trošku se slévaly. Týkalo se to hlavně basových linek a bicích. Možná za to mohla i zvýšená hlasitost. Nicméně i tak to byl nářez a pro mou osobní potřebu by takový projev byl úplně dostačující. Podle několika málo písní současného popu, které jsem si také pustil, soudím, že zde žádný problém se zvukem běžný posluchač mít nebude. Sluchátka jsem také využil ke sledování filmu a zde jsem byl s produkovanou kulisou také spokojen. Asi třičtvrtiny testovacího času jsem strávil doma, pohybem po bytě (cca 100 m2) a ani jednou mi spojení přes Bluetooth 4.1 nevypadlo, čili deklarovaný dosah 10m z mé zkušenosti platí.

K TÉMATU  Aktualizováno: Panasonic TH-42PX70E – nebezpečně blízko realitě?

Sluchátka Elite E-1 podle mého nebudou špatnou volbou pro lidi, kteří poslouchají hudbu běžně pro radost, nemusí se tím např. živit, pro lidi, kteří rádi nebo by rádi poslouchali při více každodenních činnostech, ale jsou limitováni drátem a pro lidi, kterým nevadí trochu netradiční a stylové provedení (jak barvou, tak vzhledem).

Zdroje článku: