Pátek , 29. 11. 2024

René

Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Roboti
Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

07. 08. 2024

07. 08. 2024

Roboti jsou pro společnosti efektivnějším řešením

Společnost Figure AI a BMW podepsaly v lednu smlouvu o obchodním partnerství, která nejprve umožnila společnosti Figure identifikovat potenciální případy použití jejich univerzálních robotů v automobilové výrobě a poté zahájit postupné zavádění autonomních strojů ve výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. „Jednoúčelová robotika nasytila komerční trh po desetiletí, ale potenciál robotiky pro všeobecné použití je nevyužitý. Roboti Figure umožní společnostem zvýšit produktivitu, snížit náklady a vytvořit bezpečnější a konzistentnější prostředí,“ Brett Adcock, zakladatel a Generální ředitel společnosti Figure, uvedl v lednové tiskové zprávě, vykonáváním nudných a nebezpečných prací, které lidé nechtějí dělat.

Závod ve Spartanburgu je největším exportérem automobilů v USA a zaměstnává 11 000 lidí v areálu o rozloze 8 milionů čtverečních stop. Pracovníci tam montují X3, X4, X5, X6, X7 a XM Sports Activity Vehicles. Za posledních 30 let sjelo z jejích montážních linek více než 6,3 milionu vozů BMW. Roboty Figure 01 váží 60 kg a mohou najednou unést až 20 kg materiálu. Dokážou chodit rychlostí až 4,3 km/h a mohou pracovat až pět hodin, než se jejich baterie bude muset dobít.

Roboti měli nejprve za úkol přesunout zásobníky a krabice po karosárně závodu, ukázat své schopnosti při uchopování složitých tvarů, navigaci a vyhýbání se překážkám a přesné umístění dílů. Vzhledem k tomu, že jejich školení a testování bude probíhat v průběhu příštích 12 až 24 měsíců, očekává se, že se jejich povinnosti rozšíří o provádění prací na plechu a skladových operací.

Figure není sama ve svém úsilí přivést roboty do továrny. Začátkem tohoto měsíce začala Agility Robotics testovat své roboty Digit v továrně Spanx v Georgii. Tesla pokračuje ve vývoji svého robota Optimus a očekává zahájení výroby do konce příštího roku, ačkoli Tesla je známá tím, že neplní své oznámené cíle. Éra robotiky je v plném proudu, ale lidští pracovníci tento trend zajisté příliš neuvítají.

K TÉMATU  Čína potopila v moři 1400tunové datové centrum s výkonem 6 milionů počítačů

MOHLO BY SE VÁM HODIT

LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Bezdrátová komunikace je výsadou našeho propojeného světa, od útulných koutů sousedských knihoven, kde studenti připojují své notebooky k síti Wi-Fi, až po vzdálené základny v Antarktidě, kde vědci monitorují počasí. Zatímco žasneme nad rychlostí našich současných sítí, výzkumní pracovníci po celém světě se již dívají za hranice 5G, aby utvářeli budoucnost komunikace v sítích 6G. Dokážete si představit svět, kde okamžitá komunikace pohání zážitky z virtuální reality nebo umožňuje chirurgům ovládat roboty na míle daleko?
Niceboy nás zahrnul novinkami na léto, které jistě byly možnými kandidáty na dárky za vysvědčení. Do této doby byla řada RAZE hlavně odolnými reproduktory bez dalšího pozlátka (levný RAZE mini nepočítejme) v podobě rádia apod. Právě ego to mění a přináší věci, které z něj činí plnohodnotný přehrávač hudby.

Nepřehlédněte

Firma Lamax je nám sympatická tím, že je původem česká, sídlící v Praze. Své produkty navrhuje a vymýšlí u nás v Česku, výroba probíhá (ostatně jako u spousty dalších výrobců) v Asii. A protože fandíme těm, kteří dokáží se ctí konkurovat velkým a zavedeným značkám, pojďme se dnes podívat na další kus z dílen Lamaxu, tentokrát na bezdrátová sluchátka Elite E-1 a zkusme se zaposlouchat do „beatů“.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek