Pondělí , 31. 03. 2025

Kvido

Dell distribuuje zboží v obalech z plastového odpadu z oceánu

09. 06. 2017

09. 06. 2017

Společnost Dell oznamuje, že díky inovativnímu pilotnímu programu v komerčním měřítku poprvé v oboru moderních technologií expeduje obaly z plastů zachycených v oceánu. Dell recykluje plasty sesbírané z vodních cest a pláží a používá je v nové přepravní podložce pro notebook Dell XPS 13 2-in-1. Rozvíjí tak širší firemní strategii usilující o trvalou udržitelnost zásobovacího řetězce. V roce 2017 zabrání pilotní program Dellu, aby se do oceánských vod dostalo 8 tun plastu.

Postup zpracování plastů z oceánu v zásobovacím řetězci má několik fází: Partneři společnosti Dell zachycují plast u zdroje – v plavebních cestách, na pobřeží a na plážích – dříve, než se dostane do oceánu. Použitý plast se poté zpracovává a čistí. Plasty z oceánu (25 %) se při tom mísí s dalšími recyklovanými plasty z materiálu HDPE (zbývajících 75 %) ze zdrojů, jako jsou lahve nebo obaly od potravin. Výsledné vločky z recyklovaného plastu se poté tvarují do nových přepravních podložek, jež se odešlou k finálnímu balení a expedici zboží zákazníkům.

  • V pilotním programu vznikají první přepravní obaly IT technologií obsahující 25 % recyklovaných plastů pocházejících z oceánu. Cílem je zabránit šíření plastů do oceánu.
  • Program je součástí iniciativy Dell Legacy of Good, která mimo jiné usiluje o to, aby do roku 2020 bylo 100 % používaných obalů trvale udržitelných.
  • Společnost Dell navíc publikovala výzkum o plastech v oceánu, aby v oboru podpořila jejich využití v globálním zásobovacím řetězci.

Pilotní program společnosti Dell, který představuje další ekologické prvenství v oboru, navazuje na úspěšnou studii proveditelnosti zahájenou v březnu 2016 na Haiti. Společnost má v začleňování trvale udržitelných a recyklovaných materiálů do svých produktů a obalů dlouhou tradici. Recyklované plasty používá ve svých stolních počítačích od roku 2008 a v lednu 2017 dosáhla svého cíle uplatnit do roku 2020 ve svých produktech 25 milionů tun recyklovaných materiálů. Dell se stále více soustředí na cyklickou recyklaci, při níž se materiály z odpadu jiných výrobců využívají jako vstupy pro výrobu obalů či samotných produktů. Společnost Dell byla prvním – a zatím zůstává jediným – výrobcem nabízejícím počítače a monitory obsahující plast z elektronického odpadu a recyklovaná uhlíková vlákna.

V partnerské spolupráci s Adrianem Grenierem a nadací Lonely Whale Foundation pomáhá Dell zvyšovat povědomí o problémech se stavem oceánů. Využívá při tom technologie pro virtuální realitu, jež lidem zblízka ukáže, jakým hrozbám oceán čelí. Nedávná studie1 uvádí, že jen v roce 2010 se do oceánu dostalo mezi 4,8 a 12,7 miliony tun plastového odpadu, jehož zpracování nebylo zvládnuto. Společnost Dell publikovala dokument white paper: Zdroje plastu v oceánu o strategiích získávání zdrojů a plánech na sestavení mezioborové pracovní skupiny, která se bude plastům v oceánu věnovat v globálním měřítku.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Spolu s Halloweenem (resp. v USA po Dni díkůvzdání) nás již několik dní prodejci atakují nabídkami na tzv. Black Friday, prodejní akci importovanou s již zmíněným svátkem z USA. Každý někdy podlehne a koupí věc, kterou nepotřebuje. Zalíbila ss Ferrari PowerBank Soft Rubber 5000 mAh Black. Záložní kapesní baterie jako každá jiná, pouze vybavená logem Ferrari. Za cenu prý o 40 % nižší, nekupte to. :o)
Znáte cloudové úložiště? To je to magické místo, kde mizí vaše data, aby se znovu objevila kdekoli na světě, kdykoli si vzpomenete. Ale jak bezpečné toto místo je? A může váš cloudový účet někdo vykrást, nebo jsou vaše data chráněná lépe než Fort Knox? A co vlastně znamená end-to-end a zero-knowledge šifrování nebo dvoufaktorová autentizace? Připravte se na informativní jízdu světem cloudové bezpečnosti, kde zjistíte, zda jsou vaše online data skutečně v bezpečí.   

Nepřehlédněte

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek