Sobota , 07. 06. 2025

Iveta

Třetina „náctiletých“ v Česku lituje zveřejnění informací na internetu

04. 11. 2014

04. 11. 2014

Nejnovější globální průzkum AVG odhalil, že téměř třetina (31 %) „náctiletých“ respondentů v České republice lituje, že někdy něco zveřejnili na internetu. Průzkum rovněž ukázal, že ještě více z nich (39 %) někdy požádalo o odstranění internetového obsahu, který se jich týkal. A to buď proto, že se jim nelíbil (65 %) anebo byl příliš osobní (31 %). České výsledky jsou v těchto otázkách mírně nad světovým průměrem, nejvyšší hodnoty byly zjištěny mezi mládeží Brazílii.

Autor: Stuart Miles, FreeDigitalPhotos.netV globálním průzkumu AVG Digital Diaries v devíti zemích na téma soukromí na internetu byly osloveny téměř 4 tisíce mladých lidí ve věku 11-16 let. Ačkoli 68 % českých respondentů změnilo nastavení na Facebooku, aby nebyli tak snadno k nalezení, jen něco přes polovinu (58 %) jich má povědomí o tom, jak je důležité soukromí na internetu a pouze 22 % dobře zná všechny své „přátele“ na Facebooku. V těchto otázkách jsou pak české výsledky hluboko pod světovým průměrem.

I v tomto věku jsou již vidět rozdílné preference mládeže v Česku, pokud jde o sdílení informací na internetu:

  • Více než jedna čtvrtina (26 %) náctiletých by s kamarádem na sociálních sítích probírala i velmi osobní a důvěrné věci.
  • Pouze jeden ze čtyř (22 %) respondentů někdy mluvil s kamarádem nebo rodinným příslušníkem o tom, že příliš sdílí informace na sociálních sítích.
  • Čeští respondenti, kteří někdy požádali o odstranění obsahu o nich, také uvedli, že ve 40 % byli původcem těchto příspěvků „přátelé jejich přátel“, což je nejvíce na světě.  
  • Pouze necelá desetina respondentů (9 %) si myslí, že o sobě na internetu sdílí příliš mnoho.
  • 16 % respondentů uvedlo, že je už někdy někdo požádal, aby odstranili obsah, který sdíleli.

Průzkum odhalil i snahy o zabezpečení svých profilů:

  • Pouze 11 % českých respondentů zamyká dveře svého pokoje. Naproti tomu více než dvě třetiny (67 %) z nich své zařízení zabezpečují heslem – i to je však na globální průměr málo (78 %). 62 % dotázaných poznamenalo, že jejich rodiče znají některá nebo všechna z jejich hesel (světový průměr je 70 %).
  • 22 % dotázaných si je vědomo toho, že rodinný příslušník prohlížel bez dovolení jejich zařízení (v USA a Brazílii je to však přibližně polovina respondentů!). 18 % respondentů dále přiznalo, že některý z jejich rodinných příslušníků někdy objevil v jejich zařízení soukromou informaci, kterou neměl nikdo vidět.

Více o průzkumu AVG Digital Diaries naleznete na: www.avgdigitaldiaries.com
Výukové e-knihy pro mladší děti: www.avg.com/ebooks/magda-and-mo

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

AV receiver je mimořádně užitečné zařízení, jehož význam rozhodně neklesá. Naopak je až s podivem, kolik audio-video-počítačových nadšenců by jej využilo, ale přesto jej ještě nemají. Přitom takovéto zařízení vám může sloužit 10 až 20 let. Zjistěte s námi, k čemu vám bude dobrý a jakým byste si mohli třeba udělat radost.

Tento reproduktor není našim čtenářům cizí, jde o novinku, ale nedávno jsme vám ho ukázali v krátkém videu. Tvarem i názvem napovídá, že chce převzít roli nástupce prvního RAZE se ctí. Proto nabízí vyšší výkon 20 W bez poklesu výdrže baterií. Jsou si velmi podobné a při tom nový model působí dospěleji.
Těsně před Vánoci přinášíme srovnávací test čtyř malých bezdrátových reproduktorů, které se jistě ocitnou v hledáčku nejednoho „ježíška”: novinku Energy Music Box 1+ Pear, léty ověřený Lamax Sphere SP-1, nedávno zlevněný Niceboy Raze Mini a základní model Sony SRS-XB01. Který bychom doporučili?
Hledáte videokameru téměř bez kompromisů a jste ochotni za ni zaplatit vyšší částku, pak zbystřete, protože společnost Canon dodala již na podzim roku 2017 trh model Legria GX10. Konstruktérům se vše povedlo implementovat do stále ještě poměrně kompaktního těla, které padne do ruky přímo dokonale a vy s ním ihned po prvním uchopení jakoby srostete v jeden celek. Jsem si vědom toho, že úvod článku může někomu připadat spíše jako reklamní sdělení. Nejde to však popsat jinak nežli v superlativech, a to téměř bez výhrad. Jednu tu ale pro vás přece mám. Je to můj náhled na dle mého přemrštěnou cenu. O tom ale až později.
Nejsem fanoušek sluchátek v uších, nerad ztrácím kontrolu, přijít o sluch například na ulici vidím jako nechtěnou věc. Jako fanouška nových technologií mě naopak lákalo vyzkoušet sluchátka HIVE pods, přinášející budoucnost do současnosti. Čítají dva špunty s vlastní baterií a příjmem, dokonce nepotřebují kabel ani pro komunikaci mezi sebou.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek