Středa , 15. 01. 2025

Alice

Americká armáda úspěšně prezentovala konvoj automobilů bez řidiče

05. 02. 2014

05. 02. 2014

Výzkumnému středisku americké armády TARDEC (Tank-Automotive Research, Development and Engineering Center) se ve spolupráci se společností Lockheed Martin povedl husarský kousek, když na začátku ledna demonstrovalo schopnost konvoje plně autonomních vozů bez řidiče v „městském i venkovském provozu“ na základně ve Fort Hood v Texasu.

TIP: Autobus budoucnosti jménem Willie

Nákladní vozidla M915 a taktická PLS (Palletized Loading System) s nainstalovaným systémem AMAS (Autonomous Mobility Appliqué System) si při testu poradila s překážkami, jakými jsou křižovatky, provoz (včetně stojících i protijedoucích dopravních prostředků), chodců, kruhových objezdů. Manažer projektu AMAS, David Simon, k tomu řekl, že hardware i software fungoval přesně, pro co byl navržen, tj. pro automatické řízení. Namontoval jej při tom lze prakticky na jakéhokoliv vojenské vozidlo. Skládá se z vysoce výkonných LIDAR senzorů, GPS přijímačů a přídavných algoritmů.

Zdroj: tisková zpráva Lockheed Martin Corporation

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Na jaře jsem si vyzkoušel první sluchátka od firmy Lamax, jednalo se konkrétně o model Elite E-1. A byl jsem velmi mile překvapen. Na podzim jsem dostal k dispozici sluchátka Blaze B-1, která se v portfoliu firmy Lamax nachází ve spektru levnějších modelů (cena 1 190 Kč). Otázka tedy je, zda milé překvapení z Elite E-1 přetrvalo.
Test powerbanky jsme vám dlouho nenabídli, při tom se rychle píší a práce s tím taky není tolik. :o) Ale vážně. Naposledy to byla snad odolná AData D16750 (resp. D8000L), kde jsme se více zaměřili na pokusy ji zničit. Slouží stále. Dnes tu máme obyčejnou za to kapacitně obrovskou P20100 za přijatelnou cenu. A to není jediný parametr, ve kterém předčila nezničitelného sourozence...

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek