Neděle , 19. 05. 2024

Ivo

Cenu baterií zvyšuje letecká přeprava, náklady rostou až o pětinu

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Náklady na leteckou dopravu zvyšují cenu baterií do elektrických přístrojů o 18,5 %. Vyplývá to z obchodních statistik tuzemského internetového obchodu BatteryShop.cz. Baterie totiž spadají do kategorie nebezpečného zboží, a proto podléhají přísným pravidlům letecké přepravy. Každá baterie musí být zabalena zvlášť, a to pouze v certifikovaných obalech, které zabraňují případnému poškození.

<--break->

Mezinárodní organizace pro civilní letectví International Air Transport Association (IATA), která určuje podmínky pro přepravu zboží, zařadila baterie mezi nebezpečné produkty. Jako jedno z hlavních rizik spojených s přepravou bateriových zařízení je podle IATA elektrický zkrat, který nastane při kontaktu zařízení s jinými bateriemi, případně kovovými předměty. Proto musí být baterie při letecké přepravě odděleny a zabaleny v pevném obalu. Tyto podmínky výrazně zvyšují cenu baterií, a v důsledku toho i výslednou cenu elektroniky.

 

„Náklady na leteckou dopravu tvoří 18,5 % z ceny baterie. A to u všech typů baterií. Přestože je možné při správném balení přepravovat baterie jako běžné cargo balíky, vysoká hmotnost speciálního obalu cenu přepravy výrazně navyšuje,“ sdělil Radim Tlapák, ředitel internetového obchodu BatteryShop.cz, který se specializuje na prodej baterií do notebooků či mobilních telefonů. „Cenu lze snížit využitím lodní dopravy, což však dodání zásilky prodlužuje o několik měsíců,“ doplnil Tlapák.

 

Při balení zásilky obsahující baterie do elektrických zařízení je možné použít pouze obaly, které jsou certifikovány pro použití v letecké dopravě. Tyto obaly mají zaručit, aby během přepravy nedošlo k poškození zboží, a nebyla tak ohrožena bezpečnost letu. Obaly musí být tvořeny z nevodivého materiálu, nejčastěji jsou používány plastové folie, které navíc tlumí nárazy.

 

„Konkrétní podmínky přepravy baterií do elektrospotřebičů se liší v závislosti na tom, o jaký konkrétní typ baterie se jedná. Vždy je ale důležité, aby cargo zásilka s tímto materiálem byla správným způsobem zabalena a označena,“ uvedla Hana Hejsková, tisková mluvčí Českých aerolinií. „Výrobce či odesílatel musí každou zásilku označit samolepkou, která informuje, jak se má se zásilkou manipulovat. Štítek by měl také obsahovat telefonní číslo na výrobce, případně údaje o tom, jaký materiál přepravovaná baterie obsahuje,“ informoval Zdeněk Hamouz, supervizor letecké dopravy společnosti DSV.

 

Baterie jako nebezpečné zboží není možné zasílat v letadlech neautorizovaných přepravců. „Přepravu nebezpečného zboží mohou provádět pouze provozovatelé obchodní dopravy, kteří jsou k tomuto řádně licencováni. V České republice je v tomto případě licencujícím orgánem Úřad pro civilní letectví,“ uvedl Martin Novák, tiskový mluvčí Ministerstva dopravy ČR. „Přeprava lithiových baterií a jejich náležitá příprava k přepravě včetně balicích instrukcí se řídí Technickými instrukcemi pro bezpečnou leteckou dopravu nebezpečného zboží,“ dodal Novák.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Tento reproduktor není našim čtenářům cizí, jde o novinku, ale nedávno jsme vám ho ukázali v krátkém videu. Tvarem i názvem napovídá, že chce převzít roli nástupce prvního RAZE se ctí. Proto nabízí vyšší výkon 20 W bez poklesu výdrže baterií. Jsou si velmi podobné a při tom nový model působí dospěleji.
Po dlouhé době přinášíme unboxing video bezdrátového reproduktoru. Testovaný výrobek se však od těch v poslední době testovaných liší, Genesis Helium 300BT ARGB jsou klasickou stereo soustavou dvou reproduktorů o celkovém výkonu 24 W.
Záludná otázka – víte, kdy vznikl první chytrý telefon? Applu je z velké části přisuzováno to, že v roce 2007 zahájil boom chytrých telefonů s původním iPhonem. Samozřejmě, že iPhone nebyl první smartphone – ten přišel o mnoho let dříve a překvapivě nenesl jméno BlackBerry nebo Nokia. Pojďme se trochu vzdělat v historii smartphonů.

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Nepřehlédněte

Z telefonu myPhone Hammer Iron 3 jsme příliš nadšení nebyli pro jeho hardwarovou nedostatečnost a absenci 4G. Výrobce však vyrukoval s modelem LTE, který vypadá stejně, uvnitř jde však o úplně jiný stroj. Přirovnali bychom jej ke Golfu GTI, ten je stále “lidovým” Golfem. Proti základnímu modelu s výkonem kolem 100 koní jde však o zcela jiný stroj, krotící stádo 230 plnokrevníků.
Opět se dostáváme k novince z dílen Umaxu (řečeno s nadhledem). Prostě tu máme nový cloudbook, který se pyšní 13,3palovým IPS displejem s plným HD rozlišením. V době masové propagace 4K u čehokoliv působí vlastně velmi adekvátně. Je na čase posunout rozlišení u levných notebooků kupředu, což VisionBook 13Wa dělá. Na takto levný stroj to není málo, dokáže vás motivovat ke koupi?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek