Humanoidní roboti mají vyřešit nedostatek učitelů
Tvůrci zdůrazňují, že humanoid je nastaven na pokrok v tradičním vzdělávacím prostředí. „IRIS ztělesňuje náš závazek posouvat hranice toho, co je možné, a vzbuzovat důvěru v další průlomové inovace, které přijdou,“ uvedl Makerlabs Edutech v příspěvku na Linkedinu.
V lidnaté zemi, jako je Indie, kde je nedostatek kvalitních učitelů, je návrh humanoidních robotů, kteří se ujmou výukových úkolů, velmi přesvědčivý. Statistiky naznačují, že Indie má ve školách téměř 265 milionů studentů a celostátně je hlášen nedostatek učitelů.
Cílem je zvýšit kvalitu vzdělávání
Humanoidní robot Iris byl odhalen v Thiruvananthapuramské střední škole KTCT v Kerale, aby zlepšil vzdělávací zkušenosti studentů. Makerlabs zamýšlí Iris být špičkovou hlasovou asistentkou pro vzdělávací prostředí, nejen robotem. Iris nabízí rychlost a hladký provoz díky své robotice a schopnostem generativní umělé inteligence (AI).
Iris je vícejazyčný instruktor AI, který může pomáhat s interaktivním učením, nabízet personalizovanou hlasovou asistenci a odpovídat na náročné dotazy v různých akademických oblastech. Kromě toho má Iris kolečka pro zvýšenou mobilitu, která pomáhají, aby byl proces výuky interaktivnější a poutavější. Iris může také zlepšit zapojení studentů ve třídě, přizpůsobit výuku a přizpůsobit různé preference učení. Iris nepochybně nabízí pohled na vzdělávací budoucnost, ve které bude umělá inteligence (AI) pomáhat učitelům ve třídě, i když dlouhodobé účinky jsou stále neznámé.
„S IRIS jsme se rozhodli pro revoluci ve vzdělávání využitím síly AI k vytvoření skutečně personalizovaného vzdělávacího zážitku. Tím, že se IRIS přizpůsobí potřebám a preferencím každého studenta, umožňuje pedagogům poskytovat poutavé a efektivní lekce jako nikdy předtím,“ uvedl Makerlabs Edutech v příspěvku na Instagramu.
Výhody humanoidních robotů ve vzdělávání
Bylo zjištěno, že humanoidní roboti zlepšují učení a zapojení v několika vzdělávacích oblastech. Zpráva společnosti Robotical naznačuje, že mohou usnadnit růst počítačového myšlení u raných studentů a zvýšit zapojení studentů do široké škály učebních oborů. Humanoidní roboti jsou vynikající výukovou pomůckou pro děti s autistickým spektrem. Bylo prokázáno, že dávat studentům lidskou podobu podporuje hlubší smysl pro propojení a vlastnictví, to platí zejména při využívání „učení vyučováním“ a instruktážních přístupů s pečlivým poskytováním, podle firmy.
Humanoidní roboti mohou úspěšně vyučovat širokou škálu oborů, včetně čtení, psaní, jazyků, vědy, technologie, inženýrství a matematiky. Byly však také využívány k předávání metakognitivních dovedností, jako je sebejistota, nadšení a oddanost práci.
MOHLO BY SE VÁM HODIT
BMW nasadí humanoidní roboty Figure, kteří budou bojovat s Teslovým botem Optimus