Pátek , 15. 11. 2024

Leopold

Obyčejný widescreen nestačí: Philips tlačí poměr 21:9

19. 01. 2009

Kdo by si nevšiml, že i na širokoúhlé televizi je většina filmů ještě širokoúhlejších, takže nevyplní celou obrazovku. Philips se tedy rozhodl prosazovat televizory s širším úhlem zobrazení, tedy poměrem stran 21:9.

Velká většina filmů, které projdou kinem, se natáčí v poměru stran 2,35:1 až 2,40:1. Pokud k tomu nemá producent následného DVD nebo Blu ray disku nějaký důvod, tak poměr stran zachová a neořeže jej na 16:9 (ořez na 4:3 je už úplné zvěrstvo).

Právě příznivcům sledování filmových hitů budou určeny nové televizory s poměrem stran vyhovujícím záměru tvůrců filmů. Tuto ideu začíná prosazovat Philips, který tvrdí, že ani s televizory velkých úhlopříček o poměru stran 16:9 nezískáte takový zážitek, jako na nových 21:9 zobrazovadlech.

Na druhou stranu sledovat na takovémto panelu televizní vysílání bude tak trochu mučení. Ale naštěstí se začíná stále více (i když pořád ne dost) pořadů objevovat alespoň v 16:9, které obsadí na daných televizorech dostatečnou plochu a deformace případně ořez snad nebudou působit tak drasticky.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Odolné věci máme rádi, rádi je vždy potrápíme a ještě více nás těší, když přežijí a lze napsat, že výrobce nelže a výrobek je opravdu kvalitní. Podobně tomu bude u testovaného disku HD830, který nás zaujal již asi před rokem na prezentaci společnosti AData. Doba evidentně dozrála a těžký kovový kvádřík dorazil i k nám do redakce…
Bezdrátová komunikace je výsadou našeho propojeného světa, od útulných koutů sousedských knihoven, kde studenti připojují své notebooky k síti Wi-Fi, až po vzdálené základny v Antarktidě, kde vědci monitorují počasí. Zatímco žasneme nad rychlostí našich současných sítí, výzkumní pracovníci po celém světě se již dívají za hranice 5G, aby utvářeli budoucnost komunikace v sítích 6G. Dokážete si představit svět, kde okamžitá komunikace pohání zážitky z virtuální reality nebo umožňuje chirurgům ovládat roboty na míle daleko?
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek