Pondělí , 21. 04. 2025

Alexandra

První plně barevná 3D tiskárna na světě

29. 01. 2014

29. 01. 2014

Ačkoliv jsme již o barevné 3D tiskárně psali, teprve Stratasys Objet500 Connex3 má být první plně barevnou tiskárnou na světě.

To není zdaleka vše, kombinuje různé materiály – vytiskne pevné, ohebné i průhledné části do jednoho produktu, zvládá kompozitní materiály. Tiskárna funguje na podobném principu jako inkoustová: technologie PolyJet 3D využívá tekuté polymery, které vrství na stavení zásobník a okamžitě je tvrdí za pomocí UV záření.

I díky obrázkům jistě nečekáte žádného drobečka, hmotnost zařízení je 430 Kg, zásobníku na tiskový materiál 76 kg a spotřeba elektrické energie činí 1,5 kW. Maximální rozměry produktu se musí vejít do 49 × 39 × 20 cm.

Dle BBC bude odhadovaná cena stroje činit okolo 200 000 Ł (asi 6 700 000 Kč). Vhodným užitím může být např. tvorba prototypů. Dle marketingového šéfa firmy, Bruce Bradshawa, tím mohou průmysloví designéři náklady o 50 %.

Zdroje: The Register, Stratasys

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Pokud však nepřichází, přestaň čekat dál... Nabízí se parafráze populární písničky, která by mohla pokračovat v duchu, že stačí střídavý, střídavý elektrický proud a do něj připojit TP-Link TL-WA855RE. Samozřejmě to chce také tu Wi-Fi, ale kdo by se zabýval takovými drobnostmi?

I v dnešní době je hodně lidí, kteří telefonování za volantem řeší po staru – buď nevolají, nebo zvednou telefon k uchu, bezpečnost nebezpečnost, pokuta ne pokuta. Já jsem nějakou dobu toto řešil telefonem v držáku a hlasitým odposlechem. Levné, ale nepohodlné. Do doby, než na mě vykoukl testovaný produkt od BML doslova za pár korun…
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek