Čtvrtek , 28. 11. 2024

René

Karanténa – dětské zpívánky i cestování z gauče

Zdroj: by David Castillo Dominici; FreeDigitalPhotos.net
Zdroj: by David Castillo Dominici; FreeDigitalPhotos.net

03. 04. 2020

03. 04. 2020

Stovky lidí v karanténě, desetitisíce zaměstnanců na home officu a celá republika s omezením vycházení z domu. Lidé po celé republice sledují ve větší míře seriály na Netflixu, připojují se k e-mailovým účtům nebo si přes internet pouští televizi. Omezení pohybu kvůli koronaviru je tak zkouškou nejen pro mezilidské vztahy, ale také pro internetové připojení.

Z analýzy společnosti SMART Comp., která poskytuje internetové připojení pod značkou netbox, vyplývá, že provoz na internetu je o 15 až 20 procent vyšší než běžně. „První sobotu, kdy platila veškerá vládní omezení, jsme v rámci naší sítě zaznamenali asi o 30 procent větší datový tok,“ popsal Michal Rašovský, ředitel infrastruktury společnosti SMART Comp. Za normální situace lidé využívají internetové připojení nejvíce od pěti hodin odpoledne do deváté večer. V době, kdy je vládou omezené vycházení z domu, poskytovatelé internetu zaznamenávají nárůst už kolem deseti hodin dopoledne. A drží se celý den. Nejvyšší datový tok je pak mezi dvacátou a dvaadvacátou hodinou večerní.

Zdroj: by David Castillo Dominici; FreeDigitalPhotos.netPodle prezidenta Výboru nezávislého ICT průmyslu Jakuba Rejzka to pro síť neznamená žádný problém. „Sítě zvládají zvýšené sledování videí z YouTube, Netflixu nebo televizních služeb IPTV. Naprostá většina operátorů má ve své síti jejich CDN, tedy prvky pro doručování mediálního obsahu, díky kterým je možné provoz bez problému optimalizovat,“ uvedl Jakub Rejzek.

Totéž potvrzuje i Michal Rašovský ze SMART Comp. „Jsme technicky připravení na větší nápor. Pro nás ani naše klienty to neznamená žádný problém,“ zdůraznil Rašovský. Společnost posílila i internetovou televizi Kuki. „Se startem karantény jsme spustili nové datové uložiště, které pomáhá odbavit provoz na nejsledovanějších televizních kanálech. Toto spuštění je součástí dlouhodobého posilování platformy, které vrcholí s nástupem zvýšeného provozu,“ řekl Michal Rašovský.

Právě o sledování televize mají Češi v době koronavirové krize, kdy jsou nuceni zůstávat ve svých domovech, větší zájem. „Mezi diváky Kuki se o 309,8 procenta se zvedla sledovanost zpravodajské ČT24. Stanice tak u nás poskočila ze šestého na druhé místo a zařadila se hned za nejsledovanější televizi Nova. Předběhla dokonce i ČT1 a Primu. Lidé chtějí mít neustále čerstvé a ověřené informace,“ nastínil vedoucí prodeje internetové televize Kuki Vladimír Tovarňák. Zvýšil se také počet diváků, kteří si přes Kuki pouští ČT24 na počítači. „Přes prohlížeč se na stanici v současné době dívá o 63 procent lidí víc než obvykle,“ doplnil Tovarňák.

Přes internetovou televizi lidé sledují také filmy. „Na začátku karantény jsme lidem dali zdarma filmové kanály Filmbox Premium a Filmbox Extra. Jejich sledovanost se zvedla o 203 procent, respektive o 78 procent u Filmbox Extra,“ vypočetl Vladimír Tovarňák.

Většímu zájmu diváků se kvůli zavřeným mateřským a základním školám těší také dětské kanály. Zpívánková televize LALA TV zaznamenala v Kuki nárůst ve sledovanosti o 3200 %, Duck

TV o 900 %, Cartoon Network o 210 %, Minimax TV o 103 %. Zájem je také o další stanice s oblíbenými pořady pro malé i starší děti. „O 300 procent víc lidí se v dopoledních hodinách dívá také na ČT2. Běží tam totiž vzdělávací program pro děti UčíTelka,“ komentoval za Kuki Vladimír Tovarňák.

Dobře si vede i nově spuštěný kanál České televize pro seniory ČT3. Jedná se o osmou nejsledovanější stanici v televizi Kuki. „Více lidí také lákají cestovatelské pořady na Travel Channel. Jeho sledovanost se v Kuki zvedla o 512 procent. Lidé se snaží cestovat alespoň prostřednictvím televize, když to jinak možné není,“ dodal Vladimír Tovarňák, vedoucí prodeje Kuki. V době koronakrize roste zájem také o erotický kanál Extasy TV. Jeho sledovanost se zvýšila o 150 %.

Pokles naopak zaznamenaly sportovní kanály. Sledovanost stanice Eurosport 1 se v Kuki propadla o 90,5 %. „Většina sportovních utkání a soutěží je totiž zrušená, kanály se tak většinou věnují méně populárním sportům, případně sahají do archivu. To pro diváky není zdaleka tolik atraktivní jako přímé přenosy závodů,“ vysvětlil Vladimír Tovarňák.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Závody v pokroku v oblasti umělé inteligence jsou v plném proudu. Jednotlivé společnosti dělají vše proto, aby mohli zákazníkům nabídnout lepší možnosti AI. Po dlouhé době je tu něco, v čem mohou technologičtí giganti skutečně soutěžit. Jedna z nejznámějších technologických společností, Huawei, se zaměří na zvýšení výroby svého AI čipu Ascend 910B na úkor výroby svých telefonů Mate 60, alespoň v jednom závodě.
Německý výrobce Rollei se primárně zaměřuje produkci akčních kamer, stativů a vybavení pro fotografy. My jsme měli možnost otestovat jednu ze tří nabízených autokamer, a sice model DVR-318, kterou pořídíte ve značkovém eshopu za 3 490 Kč, čímž se stává vlajkovou lodí (do auta) firmy v této kategorii.
Znáte cloudové úložiště? To je to magické místo, kde mizí vaše data, aby se znovu objevila kdekoli na světě, kdykoli si vzpomenete. Ale jak bezpečné toto místo je? A může váš cloudový účet někdo vykrást, nebo jsou vaše data chráněná lépe než Fort Knox? A co vlastně znamená end-to-end a zero-knowledge šifrování nebo dvoufaktorová autentizace? Připravte se na informativní jízdu světem cloudové bezpečnosti, kde zjistíte, zda jsou vaše online data skutečně v bezpečí.   

Tradiční americká firma Motorola se v roce 2011 rozdělila na dvě části. Divizi, která má na starost vývoj a výrobu mobilních zařízení (Motorola Mobility) v roce 2014 koupila firma Lenovo. Nyní, po cca 2 letech reorganizace, přichází na český trh značka Moto.

Nepřehlédněte

Lamax před Vánoci chrlil jednu novinku za druhou, podobně jako konkurence. Nabídka se potěšitelně rozrostla o další a další zařízení, zejména v oblasti těch "chytrých". Lamax startoval na trhu s akčními kamerami, přidal reproduktory a sluchátka. Ty mám od nich dosud nejraději. Posledním kouskem, který jsem mohl vyzkoušet, je model Street2, jenž se s pořizovací cenou 890 Kč řadí mezi dostupnější bezdrátové reproduktory. Na cenové akce si zatím musíme počkat.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek