Pondělí , 23. 12. 2024

Vlasta

TZ: Samsung věří autobateriím

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

Praha, 29. srpna 2011 – Přední světová společnost Samsung Electronics Co., Ltd., označila baterie do elektromobilů, jako jeden ze svých pěti nových nejperspektivnějších oborů. Samsung se zavázal investovat do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů (5, 4 bilionu wonů) do vývoje bezpečných a efektivních baterií, které by poháněly dopravu budoucnosti. Tento obchod by měl vytvořit roční příjmy ve výši 10, 2 bilionů wonů a vytvořit 7 600 pracovních pozic.

Podle japonského institutu informačních technologií, se očekává růst globálního trhu s elektrickými vozidly na hodnotu 9, 7 milionů kusů do roku 2020 z nynějších pouhých 1, 4 milionů kusů. V následujících letech se baterie stanou srdcem automobilového průmyslu, což bude krok v cestě za dopravou bez emisí. Elektrické automobily jsou hnací silou změn a během příštích let se stanou běžnou součástí našeho života, i když v minulosti jsme je nacházeli jen na stránkách sci-fi knih.
Baterie pro elektromobily nejsou jen větší verzí baterií užívaných ve spotřební elektronice. Tyto baterie vyžadují 50x větší napětí než průměrná baterie notebooku a nutností je i zvýšená stabilita a bezpečnost tak, aby odolaly případné autonehodě. Svou roli hraje i kompaktní velikost a životaschopnost baterie, která se musí pohybovat kolem 500 nabíjecích cyklů. Současné modely baterií jsou převážně lithium-iontové, protože dosahují většího výkonu a delší životnosti než jejich předchůdci – nikl-vodíkové typy.

Globální lídr ve výrobě lithium – iontových baterií Samsung SDI, zahájil spolupráci s největším německým výrobcem automobilových součástek, společností Robert Bosch. Tyto dvě společnosti vytvořily v roce 2008 společnou joint-venture firmu s názvem SB LiMotive, zaměřenou přímo na automobilové baterie. V dalším roce společnost SB LiMotive nastartovala v Jižní Koreji novou produkční linku na výrobu autobaterií a realizovala akvizici amerického výrobce baterií Cobasys, aby posílila své znalosti ve službách a vývoji baterií.

Od té doby byla SB LiMotive vybrána jako dodavatel baterií pro prémiového výrobce automobilů BMW – model MegaCity, a stejně tak byly baterie vybrány pro elektrickou verzi pěti set hatchbacků od Chryslera, které mají být představeny v roce 2012. Odhadovaná výše investice společnosti Samsung a Bosch do joint-venture SB LiMotive se do roku 2013 vyšplhá na přibližně 500 milionů amerických dolarů.

SB LiMotive spolupracuje na výrobě výkonnějších autobaterií také s U. S. Advanced Battery Consortium (USABC). Prostřednictvím společnosti Cobasys USA usiluje SB LiMotive o nárůst hustoty současných bateriových modulů o 50 % v rámci programu za 8, 4 miliony dolarů, o jehož náklady se dělí USABC a Ministerstvo energetiky USA. Stovky výzkumníků v Samsung SDI a Samsung Advanced Institute of Technology pracují s novými technologiemi s cílem posílit svou momentální vedoucí pozici na trhu baterií pro elektroniku a zlepšit výkon autobaterií.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Dlouho jsem u svých notebooků hluk a aktivní chlazení neřešil. Prostě ho prostě neměly, díky Atomu či Celeronu N si vystačili s pasivním chlazením. Zatoužil jsem však po výkonu Intel Core i5 procesoru, více RAM (2 ani 4 GB už mi nestačí) a plnohodnotném SSD disku, což s sebou nese opět aktivní chlazení a hluk ventilátoru...
Celosvětový výpadek počítačů s Windows byl způsoben požadavky Evropské komise, říká Microsoft, a měli bychom si na to zvyknout. Výpadek, který zavíral letiště, nemocnice a televizní stanice, byl ve skutečnosti způsoben jedinou aktualizací systému Windows. Bezpečnostní firma CrowdStrike vydala chybnou aktualizaci, která, jak připouští, způsobila problém.

Mám foťák a k němu popruh na krk (rameno). Ten popruh se přidělává na pevno běžně přímo do oček na přístroji. Potom na něm často překáží a my se s ním různě potýkáme, abychom jej dali tak, aby nepřekážel. Zkusme s tím něco udělat...

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek