Pondělí , 14. 07. 2025

Karolína

TZ: Samsung věří autobateriím

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

18. 09. 2011

18. 09. 2011

Společnost Samsung investuje do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů do technologického pokroku v oblasti automobilového průmyslu s cílem využití čisté energie.

Praha, 29. srpna 2011 – Přední světová společnost Samsung Electronics Co., Ltd., označila baterie do elektromobilů, jako jeden ze svých pěti nových nejperspektivnějších oborů. Samsung se zavázal investovat do roku 2020 celkem 5 miliard amerických dolarů (5, 4 bilionu wonů) do vývoje bezpečných a efektivních baterií, které by poháněly dopravu budoucnosti. Tento obchod by měl vytvořit roční příjmy ve výši 10, 2 bilionů wonů a vytvořit 7 600 pracovních pozic.

Podle japonského institutu informačních technologií, se očekává růst globálního trhu s elektrickými vozidly na hodnotu 9, 7 milionů kusů do roku 2020 z nynějších pouhých 1, 4 milionů kusů. V následujících letech se baterie stanou srdcem automobilového průmyslu, což bude krok v cestě za dopravou bez emisí. Elektrické automobily jsou hnací silou změn a během příštích let se stanou běžnou součástí našeho života, i když v minulosti jsme je nacházeli jen na stránkách sci-fi knih.
Baterie pro elektromobily nejsou jen větší verzí baterií užívaných ve spotřební elektronice. Tyto baterie vyžadují 50x větší napětí než průměrná baterie notebooku a nutností je i zvýšená stabilita a bezpečnost tak, aby odolaly případné autonehodě. Svou roli hraje i kompaktní velikost a životaschopnost baterie, která se musí pohybovat kolem 500 nabíjecích cyklů. Současné modely baterií jsou převážně lithium-iontové, protože dosahují většího výkonu a delší životnosti než jejich předchůdci – nikl-vodíkové typy.

Globální lídr ve výrobě lithium – iontových baterií Samsung SDI, zahájil spolupráci s největším německým výrobcem automobilových součástek, společností Robert Bosch. Tyto dvě společnosti vytvořily v roce 2008 společnou joint-venture firmu s názvem SB LiMotive, zaměřenou přímo na automobilové baterie. V dalším roce společnost SB LiMotive nastartovala v Jižní Koreji novou produkční linku na výrobu autobaterií a realizovala akvizici amerického výrobce baterií Cobasys, aby posílila své znalosti ve službách a vývoji baterií.

Od té doby byla SB LiMotive vybrána jako dodavatel baterií pro prémiového výrobce automobilů BMW – model MegaCity, a stejně tak byly baterie vybrány pro elektrickou verzi pěti set hatchbacků od Chryslera, které mají být představeny v roce 2012. Odhadovaná výše investice společnosti Samsung a Bosch do joint-venture SB LiMotive se do roku 2013 vyšplhá na přibližně 500 milionů amerických dolarů.

SB LiMotive spolupracuje na výrobě výkonnějších autobaterií také s U. S. Advanced Battery Consortium (USABC). Prostřednictvím společnosti Cobasys USA usiluje SB LiMotive o nárůst hustoty současných bateriových modulů o 50 % v rámci programu za 8, 4 miliony dolarů, o jehož náklady se dělí USABC a Ministerstvo energetiky USA. Stovky výzkumníků v Samsung SDI a Samsung Advanced Institute of Technology pracují s novými technologiemi s cílem posílit svou momentální vedoucí pozici na trhu baterií pro elektroniku a zlepšit výkon autobaterií.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Routerů naleznete na trhu celou řadu (od levných po drahé). Archer C1200 patří k těm dražším, cenu však ospravedlňují jeho schopnosti, které jej řadí do třídy high-endu. Kromě běžných věcí umí vytvořit síťový disk z USB nebo síťovou tiskárnu ze zcela obyčejné a oddělit několik sítí – rychlou 300 Mbit/s a rychlejší 800 Mbit/s. Zde hledejme základ názvu AC1200 – v teoretické přenosové rychlosti 1200 Mbit/s.

Recenzi akční kamery Rollei 420 jsme vám nabídli před rokem, od té doby se stále chytáme na novější a „nadupanější“ model 430, který odlišuje hlavně displej na čelní straně a schopnost natáčet 4K při 30 FPS. V době představení jistě špička, jak si povede kamera v době, kdy se nachází prakticky na konci životního cyklu?
Na sportování jsem příliš líný, uznávám bez mučení. O to víc mě zaskočil šéfredaktor, když mi nabídl k otestování chytrý náramek X-Fitpolo od firmy Niceboy. Byl jsem zvědavý, zda mě monitoring mého těla přinutí se sebou něco dělat.
Naos znamená posvátnou schránu pro sochy bohů. Co tím chce asi Lamax říci? Má přidomek evokovat nečekané schopnosti novinky? Modelové číslo X7.1 naopak naznačuje dílčí evoluci předchozí X7 Mira. Jak zní tedy odpověď? Nepůjde jen o evoluci, zjistíte záhy, protože přibylo nejen funkcí, ale též vybavení včetně dálkového ovladače a mnoho dalšího. Čekejme více, než byste tipovali, není to jen o dálkovém ovladači.
Dlouho jsem u svých notebooků hluk a aktivní chlazení neřešil. Prostě ho prostě neměly, díky Atomu či Celeronu N si vystačili s pasivním chlazením. Zatoužil jsem však po výkonu Intel Core i5 procesoru, více RAM (2 ani 4 GB už mi nestačí) a plnohodnotném SSD disku, což s sebou nese opět aktivní chlazení a hluk ventilátoru...

Nepřehlédněte

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek