Čtvrtek , 21. 08. 2025

Johana

Další „třídní“ notebook je Chromebook

02. 07. 2014

02. 07. 2014

V ČR víme již z dob projektu Internet do škol, že segment školství je pro spoustu firem lukrativním trhem. Bylo jen otázkou času, kdy se objeví první Chromebook určený prvořadě pro nasazení ve třídách, nese jméno CTL Education Chromebook.

Intel již léta navrhuje své Classmate, MIT léta toužila po notebooku pro každé dítě za 100 USD, který stál nakonec 200 USD (platili jste rovnou dva kusy – druhý měl směřovat do zemí třetího světa) s názvem XO.

Společnost CTL představila na konferenci International Society for Technology in Education odolný stroj s 4jádrovým procesorem Intel Celeron N2930 „Bay trail“ s max. frekvencí 2,13 GHz, který si vystačí s pasivním chlazením, o čemž jsme se sami přesvědčili. Dále matný 11,6palcový displej s rozlišením 1366 × 768, 4 GB RAM a 16 GB SSD či otočnou kameru – taktéž se zvětšovacím sklem (zvětšení až 30 ×). Výdrž může být kolem 8 hodin. Operačním systémem samozřejmě Chrome OS. Cena: 279 USD (asi 5 600 Kč).

Zdroje: TechPowerUp, 2goPC

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Polská značka nás nedávno vcelku překvapila sluchátky Argon 600, a proto jsme se již bez větších předsudků pustili i do testování herní myši Krypton 550. Produktoví specialisté si evidentně libují v chemických názvech vzácných plynů, nemyslíte? Jak tedy zvládají navrhnout herní myš?
Notebook Umax 13Wa Plus se musel spojit s Celeronem „Apollo Lake“, protože novější Gemini prý u Intelu není k mání. To nevadí. Za velmi sympatickou cenu, která vykazuje navíc tendence klesat, dostanete slušné 4 GB RAM, hlavně slot pro SATA SSD disk a Full HD displej s maticí IPS. Pokud by vám to nestačilo, nálepka Intel Celeron inside jistě misky vah převáží ve svůj prospěch. Neberte to. :o)

Nepřehlédněte

Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek