Sobota , 24. 05. 2025

Jana

Firefox – nejméně bezpečný prohlížeč

19. 03. 2014

19. 03. 2014

Na letošním Pwn2Own 2014 hackfestu ve Vancouveru se opět Firefox ukázal jako nejvíce zranitelný prohlížeč z hlavní čtyřky (Chrome, IE, Safari a Firefox).

A to díky ne méně než čtyřem zero-day zranitelnostem, které by mohly dovolit převzít na počítačem kontrolu přes nakažené weby. Například takový Google Chrome se na této soutěži nepodařilo „hacknout“ několik let po sobě (2009, 2010, 2011), Firefoxu se to podařilo jen v roce 2011. Od roku 2012 však u všech hlavních prohlížečů jejich nezranitelnost klesla alespoň na jednu zero-day „díru“. Čtyři nalezené za tři dny jsou opravdu hodně.

Obecně se tato zranitelnost přisuzuje neexistenci „pískoviště“, tedy schopnosti oddělit části programu od zbytku operačního systému, což nedovolí spustit jiné programy či číst obsah RAM. Chrome, IE i Safary totiž „pískovištěm“ na rozdíl od Firefoxu disponují.

Zdroj: ExtremeTech

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Digitální bezpečnost není vázaná jen na období Vánoc, ale je aktuální po celý rok. V našem článku se zaměříme na to, jak efektivně chránit sebe a své blízké před online hrozbami. Od tipů na bezpečná hesla až po prevenci phishingu - získáte praktické rady a informace, které vám pomohou udržet digitální bezpečnost v každodenním životě.
Na tuto kameru jsme se po NiceBoy VEGA 6 star těšili hodně. Dokázal výrobce vyladit nedostatky u své vlajkové lodi s cenovkou, která již nepromíjí chyby? Stabilizace obrazu u 4K rozlišení, schopnost natáčet 1 440p při 60 FPS, kompresní formát H.265, zcela nový design a stylové dálkové ovládání a jiné vlastnosti zní výmluvně.
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek