Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Google umožňuje uživatelům odstranit jejich explicitní fotografie z výsledků vyhledávání

04. 08. 2023

04. 08. 2023

Google nedávno prosadil novou zásadu, která uživatelům umožňuje požádat o vymazání jejich explicitních fotografií z výsledků vyhledávání. Podle společnosti je nová funkce jednou ze tří aktualizací, které mohou uživatelům pomoci poskytnout větší kontrolu nad obsahem o nich samotných, který je dostupný prostřednictvím oblíbeného vyhledávače Google.

Fotky lze odstranit, ale je tu jedna výjimka

Vedoucí Googlu pro vyhledávání, Danny Sullivan, řekl, že tato funkce je jednou z mnoha věcí, které se společnost snaží udělat, aby lidem pomohla získat kontrolu nad jejich online zážitkem. Existuje však jedna výjimka ze zásad odstraňování. Uživatelé nemohou požádat o odstranění svých explicitních obrázků, pokud jsou aktivně komercializovány. Společnost dříve umožňovala uživatelům požádat o odstranění explicitních obrázků, které byly sdíleny bez jejich souhlasu.

Upozornění na osobní údaje

Letos v srpnu Google také představil nový dashboard, který sleduje, kdy se osobní kontaktní údaje uživatele objeví ve výsledcích vyhledávání. Společnost vysvětlila, že řídicí panel lidem usnadní sledování a žádost o odstranění informací o sobě z výsledků vyhledávání Google.

Nedávno oznámený nástroj také upozorní uživatele, když se objeví nové výsledky obsahující jejich kontaktní údaje. Sullivan dodal, že uživatelé ve Spojených státech budou mít přístup k nástroji v angličtině a že společnost v současné době pracuje na tom, aby tuto funkci brzy přinesla na více míst a v dalších jazycích.

Google automaticky rozmaže explicitní obrázky

Společnost také oznámila, že začne automaticky rozmazávat explicitní obrázky, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání všem uživatelům na celém světě. Google se o aktualizaci poprvé zmínil v únoru u příležitosti Safer Internet Day. V tiskové zprávě Google uvedl, že funkce rozmazání bezpečného vyhledávání byla navržena tak, aby pomohla „chránit rodiny před neúmyslným setkáním s explicitními snímky ve vyhledávání“. Explicitní obrázky ve vyhledávači mohou zahrnovat obsah pro dospělé, grafický nebo násilný obsah.

K TÉMATU  Klasické konektory tu s námi nejen v noteboocích budou ještě dlouho

Sullivan dospěl k závěru, že funkce rozmazání bezpečného vyhledávání umožní Googlu držet se svých zásad, že nechce „šokovat nebo překvapit lidi věcmi, které by nečekali“. V roce 2022 Google spustil nástroj, který uživatelům umožňuje požádat o odstranění svých osobních kontaktních údajů z výsledků vyhledávání. Data mohou zahrnovat domácí adresy, telefonní čísla a e-mailové adresy.

V posledních letech Google rozšiřuje typy informací, které mohou uživatelé požádat o odstranění z výsledků vyhledávání. Uživatelé mohou požádat o odstranění vyhledávacích odkazů na jejich osobní údaje, jako jsou čísla kreditních karet a státem vydané průkazy totožnosti používané v kontextu doxxingu nebo sdílení něčích citlivých informací pro škodlivé účely.

Uživatelé však musí mít na paměti, že Google může odmítnout žádosti o odstranění, pokud nesplňují požadavky zásad, například pokud jsou informace profesionální, nikoli osobní nebo byly zveřejněny na vládních nebo vzdělávacích webových stránkách. Google odstraňuje informace pouze ze svých výsledků vyhledávání, nikoli ze zdroje.

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Po takřka nezničitelné AData D16750 se dnes podívejme na méně odolný a levnější model powerbanky od stejného výrobce, který nabídne krytí „pouze“ IP54 a kapacitu 8 000 mAh. Čím naopak vyčnívá, je 18 diod se čtyřmi módy svícení. Na táboření tak může být velmi užitečným pomocníkem.
Doplněno o fotky a postřehy: Vega 6 star obohatila flotilu produktů značky Niceboy nedávno jako poslední ze dvou. Kromě nativního 2K videa se snaží zaujmout schopnostmi běžného fotoaparátu v nastavení parametrů včetně aktivní stabilizace obrazu. Samozřejmě čekejte dostatek (možná až nadbytek) příslušenství v luxusním balení. Stačí to na přesvědčení zákazníků, aby kameru koupili?

Nepřehlédněte

BMW Manufacturing oznámilo nové partnerství s Figure, robotickým startupem, který se specializuje na humanoidní roboty. Díky partnerství budou roboti Figure nasazeni v závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně, největším vývozci automobilů v USA. Toto je první komerční dohoda, kterou Figure podepsala od svého založení v roce 2022. Společnost neprozradila, kolik robotů bude BMW používat, ale uvedla, že partnerství začne s malými množstvími a bude se rozšiřovat, pokud roboti splní výkonnostní očekávání.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek