Pondělí , 18. 11. 2024

Romana

Americká armáda úspěšně prezentovala konvoj automobilů bez řidiče

05. 02. 2014

05. 02. 2014

Výzkumnému středisku americké armády TARDEC (Tank-Automotive Research, Development and Engineering Center) se ve spolupráci se společností Lockheed Martin povedl husarský kousek, když na začátku ledna demonstrovalo schopnost konvoje plně autonomních vozů bez řidiče v „městském i venkovském provozu“ na základně ve Fort Hood v Texasu.

TIP: Autobus budoucnosti jménem Willie

Nákladní vozidla M915 a taktická PLS (Palletized Loading System) s nainstalovaným systémem AMAS (Autonomous Mobility Appliqué System) si při testu poradila s překážkami, jakými jsou křižovatky, provoz (včetně stojících i protijedoucích dopravních prostředků), chodců, kruhových objezdů. Manažer projektu AMAS, David Simon, k tomu řekl, že hardware i software fungoval přesně, pro co byl navržen, tj. pro automatické řízení. Namontoval jej při tom lze prakticky na jakéhokoliv vojenské vozidlo. Skládá se z vysoce výkonných LIDAR senzorů, GPS přijímačů a přídavných algoritmů.

Zdroj: tisková zpráva Lockheed Martin Corporation

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Vega je jednou z nejjasnějších hvězd na našem nebi. Dokáže však základní model značky Niceboy zazářit v recenzi? Zaujal nás hlavně nízkou cenou 990 Kč, která z ní činí nejlevnější akční kameru, jakou jsme měli v redakci k testování. Papírově neslibuje zázraky, ale papír je jedna věc, nás zajímala realita.

Nepřehlédněte

VisionBook 11Wa v nás vzbudil nemalá očekávání, jak si Umax zvládne poradit nejen s výkonnějším a také energeticky náročnějším Celeronem (oproti Atomu) v šasi tabletu, kde ještě udělal místo na M.2 disk a zadní kameru. Jak to celé ladí, když přidali i operační paměť? Odpovězme v recenzi.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek