Sobota , 02. 08. 2025

Gustav

Pevné disky – jak dlouho žijí?

15. 11. 2013

15. 11. 2013

Odpověď nám nyní dává kalifornská společnost Backblaze, provozovatel on-line či cloudového (chcete-li) zálohovacího systému. Firma udržuje již 4 roky v nepřetržitém provozu 25 000 pevných disků, prý těch určených na běžné použití.

A jak to tedy vypadá s poruchovostí během prvních 4 let jejich života? První obrázek popisuje, jak disky „havarují“ během prvních 4 let.

Vyplývá z něj, že 3 roky přežije asi 90 % disků. V prvním 1,5 roku mají pevné disky poruchovost asi 5,1 % ročně. Než dosáhnou na dvojnásobek času, selže dalších 1,4 % disků za rok. Po třech letech však jejich roční poruchovost rapidně vzroste až na 11,8 %, což znamená, že první 4 roky života nepřežije celá jedna pětina pevných disků. Druhý obrázek ukazuje poruchovost rozepsanou na jednotlivá čtvrtletí.

Velmi zajímavé by byly jistě byla hodnota za pátý rok. Backblaze bohužel zatím nedisponuje relevantními čísly, ale jeho význačný inženýr Brian Beach spekuluje, že se poruchovost bude pravděpodobně držet zhruba na 12 % ročně. Z čehož vyplývá, že polovina pevných disků přežije šesté narozeniny, nebo se jich nedožije. Jak je libo.

Jaké jsou hlavní důvody „úmrtí“?

  • První rok – výrobní vady.
  • 18 až 36 měsíců – malé náhodné závady.
  • Čtvrtý rok – opotřebení.

Zdroj: ExtremeTech

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Těsně před Vánoci přinášíme srovnávací test čtyř malých bezdrátových reproduktorů, které se jistě ocitnou v hledáčku nejednoho „ježíška”: novinku Energy Music Box 1+ Pear, léty ověřený Lamax Sphere SP-1, nedávno zlevněný Niceboy Raze Mini a základní model Sony SRS-XB01. Který bychom doporučili?
Pro mnoho lidí neexistuje nic horšího, než když musí trávit nekonečné chvíle čekáním až skončí reklamy na YouTube. Když se poprvé objevila možnost předplatného bez reklam, pro řadu lidí to byla spása. Je ale neuvěřitelné, kolik lidé je ochotných platit za to, aby se nemuseli s reklamami trápit. YouTube dosáhl tento měsíc důležitého milníku pro své úrovně placené hudby a videa, když celosvětově překonal hranici 100 milionů odběratelů.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek