Sobota , 30. 11. 2024

Ondřej

Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

Šest měsíců poté, co BMW podepsalo smlouvu s robotickým startupem Figure AI, se bipedální humanoidní roboti Figure 01 testují ve výrobním závodě BMW Spartanburg v Jižní Karolíně. Nejnovější zpráva o pokroku ukazuje, jak by roboti mohli pomoci při výrobě.
Roboti
Tito humanoidní roboti pracují v automobilce BMW

07. 08. 2024

07. 08. 2024

Roboti jsou pro společnosti efektivnějším řešením

Společnost Figure AI a BMW podepsaly v lednu smlouvu o obchodním partnerství, která nejprve umožnila společnosti Figure identifikovat potenciální případy použití jejich univerzálních robotů v automobilové výrobě a poté zahájit postupné zavádění autonomních strojů ve výrobním závodě BMW ve Spartanburgu v Jižní Karolíně. „Jednoúčelová robotika nasytila komerční trh po desetiletí, ale potenciál robotiky pro všeobecné použití je nevyužitý. Roboti Figure umožní společnostem zvýšit produktivitu, snížit náklady a vytvořit bezpečnější a konzistentnější prostředí,“ Brett Adcock, zakladatel a Generální ředitel společnosti Figure, uvedl v lednové tiskové zprávě, vykonáváním nudných a nebezpečných prací, které lidé nechtějí dělat.

Závod ve Spartanburgu je největším exportérem automobilů v USA a zaměstnává 11 000 lidí v areálu o rozloze 8 milionů čtverečních stop. Pracovníci tam montují X3, X4, X5, X6, X7 a XM Sports Activity Vehicles. Za posledních 30 let sjelo z jejích montážních linek více než 6,3 milionu vozů BMW. Roboty Figure 01 váží 60 kg a mohou najednou unést až 20 kg materiálu. Dokážou chodit rychlostí až 4,3 km/h a mohou pracovat až pět hodin, než se jejich baterie bude muset dobít.

Roboti měli nejprve za úkol přesunout zásobníky a krabice po karosárně závodu, ukázat své schopnosti při uchopování složitých tvarů, navigaci a vyhýbání se překážkám a přesné umístění dílů. Vzhledem k tomu, že jejich školení a testování bude probíhat v průběhu příštích 12 až 24 měsíců, očekává se, že se jejich povinnosti rozšíří o provádění prací na plechu a skladových operací.

Figure není sama ve svém úsilí přivést roboty do továrny. Začátkem tohoto měsíce začala Agility Robotics testovat své roboty Digit v továrně Spanx v Georgii. Tesla pokračuje ve vývoji svého robota Optimus a očekává zahájení výroby do konce příštího roku, ačkoli Tesla je známá tím, že neplní své oznámené cíle. Éra robotiky je v plném proudu, ale lidští pracovníci tento trend zajisté příliš neuvítají.

K TÉMATU  3D tranzistory přicházejí zachránit Moorův zákon

MOHLO BY SE VÁM HODIT

LG odhalí inovativního agenta AI pro inteligentní domácnost

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Sluchátka Genesis Oxygen 400 jsou vcelku netradičně mezi herními periferiemi v provedení do uší, tedy tzv. „špunty“. Přes to, aby mohla být herní, nabízí možnost připojit mikrofon. Vedle toho nás při vcelku nízké ceně překvapila bohatá výbava.

V oblasti digitálních A/V propojení dochází pořád k dramatickému vývoji. Objevují se nové standardy, typu DisplayPort, ale také dochází k vývoji těch dosavadních. DVI-I, DVI-D, HDMI verze 1.2 a 1.3, různá kabeláž a konektory. Pokusíme se v tom udělat trochu jasno v následujícím přehledu.

Nepřehlédněte

Je tomu několik let, co jsem si kupoval auto a napadlo mě, jak by mělo být možnostech dnešních technologií jednoduché vlastnit věcičku, která by mi auto lokalizovala a dala vědět, kde se zrovna nachází. Profesionální monitorovací systémy byly nad moje (a obecně hodně předražené) možnosti. A nyní přichází Lamax s touto myšlenkou. Uchopili tento nápad za správný konec? Co vše vlastně za své peníze dostaneme?

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek