Čtvrtek , 15. 05. 2025

Žofie

Pevné disky – jak dlouho žijí?

15. 11. 2013

15. 11. 2013

Odpověď nám nyní dává kalifornská společnost Backblaze, provozovatel on-line či cloudového (chcete-li) zálohovacího systému. Firma udržuje již 4 roky v nepřetržitém provozu 25 000 pevných disků, prý těch určených na běžné použití.

A jak to tedy vypadá s poruchovostí během prvních 4 let jejich života? První obrázek popisuje, jak disky „havarují“ během prvních 4 let.

Vyplývá z něj, že 3 roky přežije asi 90 % disků. V prvním 1,5 roku mají pevné disky poruchovost asi 5,1 % ročně. Než dosáhnou na dvojnásobek času, selže dalších 1,4 % disků za rok. Po třech letech však jejich roční poruchovost rapidně vzroste až na 11,8 %, což znamená, že první 4 roky života nepřežije celá jedna pětina pevných disků. Druhý obrázek ukazuje poruchovost rozepsanou na jednotlivá čtvrtletí.

Velmi zajímavé by byly jistě byla hodnota za pátý rok. Backblaze bohužel zatím nedisponuje relevantními čísly, ale jeho význačný inženýr Brian Beach spekuluje, že se poruchovost bude pravděpodobně držet zhruba na 12 % ročně. Z čehož vyplývá, že polovina pevných disků přežije šesté narozeniny, nebo se jich nedožije. Jak je libo.

Jaké jsou hlavní důvody „úmrtí“?

  • První rok – výrobní vady.
  • 18 až 36 měsíců – malé náhodné závady.
  • Čtvrtý rok – opotřebení.

Zdroj: ExtremeTech

Zdroje článku:
sdílet
tisknout

Témata pro vás

Výběr článků

Meta (dříve Facebook) spouští svou vlastní umělou inteligenci – Meta AI. Jde o dalšího hráče na poli konverzačních chatbotů, který chce konkurovat ChatGPT od OpenAI nebo Gemini od Googlu. Pokud používáte Messenger nebo Instagram, možná už ji máte rovnou ve svém telefonu.
Jak může malá firma zvládnout rychlý růst a zároveň udržet vysokou kvalitu služeb? Pavel, majitel obchodu s designovým nábytkem, našel řešení v nástroji ChatGPT. Tento AI systém mu pomohl automatizovat komunikaci se zákazníky, zefektivnit marketing a úspěšně expandovat na zahraniční trhy. Pavel tak nejen zvládl nápor objednávek, ale také posunul své podnikání na novou úroveň, díky čemuž se mohl soustředit na to, co dělá nejlépe – design nábytku.
Uživatelé na Twitteru/X zjistili, že po šesti letech se při výběru emoji pistole nyní zobrazuje obrázek zbraně místo vodní pistole. Existence konkrétních emotikonů závisí spíše na konsorciu Unicode a jeho každoročních rozhodnutích než na konkrétních firmách, jako je Apple, Google nebo Twitter. Každá společnost si vytváří svůj vlastní grafický design a nyní to X prokázala tím, že jde proti průmyslově uznávaným standardům.

Odebírat novinky

Přihlásit se

Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

Nahlásit článek