Pondělí , 25. 11. 2024

Kateřina

Semafory s umělou inteligencí mohou snížit emise z vozidel

16. 11. 2023

16. 11. 2023

Znečištění motorovými vozidly významně přispívá ke znečištění ovzduší na celém světě, což z něj činí globální i místní problém. Je zodpovědné za uvolňování znečišťujících látek do atmosféry, jako je oxid uhelnatý, oxidy dusíku, pevné částice a uhlovodíky.

Snížení emisí

Aby se snížila tato nebezpečná forma znečištění ovzduší, výzkumník používá strojové učení k vytvoření systémů řízení semaforů, které jsou společensky a ekologicky uvědomělé, takže jsou ideální pro snižování emisí z vozidel. Yu Yang, odborný asistent informatiky a inženýrství na P.C. Rossin College of Engineering and Applied Science a jeho tým pracují na tříbodové strategii, která by umožnila pravidelnější dopravní tok s méně nebo kratšími zastávkami.

Auta stojící na semaforech v přeplněných městech významně přispívají k lokalizovanému znečištění ovzduší. Touto činností jsou zvláště postiženi jedinci, kteří mají astma nebo jiné zdravotní poruchy, které zvyšují jejich citlivost na částice ve vzduchu. Výzkumníci vytvoří levné mobilní zařízení se senzorem kvality vzduchu, které bude lokalizovat oblasti s vysokým znečištěním a porozumí ekologickým potřebám různých míst. Například nemocnice může být domovem pro vyšší počet zranitelných lidí, kteří vyžadují větší ochranu.

„Tato data použijeme k vývoji prostorově-časového modelu učení difúze grafů, abychom určili dopravní situaci v našem testovacím městě Newark, New Jersey,“ řekl Yang. „Jinými slovy, jak vypadá doprava a znečištění ovzduší v různých časových okamžicích na různých místech?“

Pomocí techniky zesíleného učení vědci prozkoumají, jak regulace dopravních signálů zlepšuje kvalitu ovzduší tím, že zohlední dopravní signály v okolí města a prozkoumají jejich fungování.

První svého druhu

    „Jde o první projekt svého druhu, který začlenil sociální složku do systému řízení dopravy,“ řekl Yang. „Při řešení skutečného problému bereme technický i sociální pohled.“

    Výzkumníci také vezmou v úvahu interakce mezi člověkem a systémem, které zahrnují to, jak si jednotlivci skutečně vybírají a používají automobily v městském prostředí. Yang tvrdí, že předchozí výzkum v této oblasti vychází z předpokladu, že si lidé vybírají své jízdy náhodně. To však není pravda, což naznačuje, že algoritmus týmu lze zlepšit použitím tohoto druhu dat, aby bylo přesnější předpovídat, jak uživatelé skutečně interagují se systémem.

    K TÉMATU  Recenze sluchátek Lamax Elite E-1 - osvoboďte zvuk

    Hlavním cílem společnosti Yang je vytvořit webový systém, který obyvatelům měst ukazuje úrovně kvality ovzduší specifické pro dané místo, aby se mohli kvalifikovaně rozhodovat o tom, co dělají, kdy to dělají a kde to dělají. Tento systém by byl doplněn modelem řízení dopravy, který by úředníkům městské dopravy umožnil řídit signály v reálném čase a přizpůsobovat je tak, aby změnily jejich fungování za účelem zmírnění kvality ovzduší v nejvíce znečištěných oblastech.

    Zdroje článku:
    sdílet
    tisknout

    Témata pro vás

    Výběr článků

    Spolu s Halloweenem (resp. v USA po Dni díkůvzdání) nás již několik dní prodejci atakují nabídkami na tzv. Black Friday, prodejní akci importovanou s již zmíněným svátkem z USA. Každý někdy podlehne a koupí věc, kterou nepotřebuje. Zalíbila ss Ferrari PowerBank Soft Rubber 5000 mAh Black. Záložní kapesní baterie jako každá jiná, pouze vybavená logem Ferrari. Za cenu prý o 40 % nižší, nekupte to. :o)
    Niceboy RAZE 2 twins se nebojí originality a inovativního přístupu. Navíc opět nabízí ochranu proti vodě IPx7. RAZE 2 twins tvoří dva menší reproduktory s možností pevného fyzického spojení a ještě překrytí ochrannou gumou, která dodá potřebný styl a základní odolnost při pádu. Každý nabízí výkon 12 W, propojeny jsou navzájem technologií True Wireless a k počítači či mobilu se připojí prostřednictvím Bluetooth 4.2.
    Nejsem fandou „špuntových“ sluchátek, raději mám na hlavě něco jako Otík z filmu Vesničko má středisková a podobně jako on bez drátů, HIVE 2 joy mi plně vyhovují. Přesto chápu, že vy můžete mít preference zcela jiné. Na velikosti jednoduše záleží. Pins jsou pravým opakem, subtilní True Wireless řešení zdaleka nesází pouze na velikost, tedy malost…
    Již číslo v názvu napovídá, že tato kamera se bude v portfoliu Lamaxu řadit na jeho začátek, stává se nejlevnější modelem. Co to v praxi znamená pro zákazníka? Papírově se prakticky shoduje (popisky s piktogramy na produktových stránkách jsou prostě totožné) s dražším modelem Lamax X7.1 Naos, což vypadá lákavě.

    Odebírat novinky

    Přihlásit se

    Jestě nemáte účet? Zaregistrujte se zde.

    Nahlásit článek